۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبر: 84889862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان دوران شکست/ اطری فینالیست شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبر: 84889862
پایان دوران شکست/ اطری فینالیست شد

تهران- ایرنا- «رضا اطری» آزادکاران وزن‌ ۶۱ کیلوگرم کشورمان پس از ۳ دوره ناکامی در پیکارهای جهانی و همچنین المپیک توکیو، با صعود به فینال پیکارهای ۲۰۲۲ قهرمانی جهان به دوران سال‌های ناکامی خود پایان داد. او از سال گذشته تغییر وزن داده بود.

ه گزارش ایرنا، امروز (شنبه) و در سومین روز از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مسابقات از ساعت ۱۳ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان مسابقات اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم برگزار شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری آزادکار المپیکی کشورمان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر یک بصیر علی لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر اسلام بازرگانوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با گئورگی وانگلوف از بلغارستان کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر سه به برتری رسید به نیمه نهایی رسید.

اطری در این مرحله و برای راهیابی به فینال به مصاف نارانخو نارمانداخ از مغولستان رفت و در یک کشتی حساب شده این مبارزه با نتیجه ۵ بر ۳ پشت سر گذاشت و به فینال راه یافت. اطری چهارمین فینالیست تیم ملی کشتی آزاد در پیکارهای جهانی است.

وی فردا در مبارزه فینال به مصاف ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن می رود.

آزادکار بابلی سابقه حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و همچنین المپیک توکیو را در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد که توفیقی نداشت اما با تغییر وزن به ۶۱ کیلوگرم به طور کلی دگرگون شد و امسال به فینال راه یافت.

همچنین امروز کامران قاسم‌پور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم و یونس امامی در مبارزه رده‌بندی وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

در چهار وزن نخست نیز محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

اطری: امیدوارم طلای جهان را کسب کنم

رضا اطری پس از برتری مقابل حریف مغول گفت: کشتی گیر مغول حریف سختی بود و توانستم او را ببرم. انشالله در فینال بتوانم حریف خود را ببرم و روی سفید از میدان بیرون بیایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha