۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84889767
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی اربعین؛ مشق عشقِ ملایری‌ها در قافله کربلا

همدان- ایرنا- اربعین که می‌شود، دلت پَر می‌کشد برای دیار دوست، گرمای محبتش را با تمام وجود حس می‌کنی و با دیگر عاشقانش رهسپار وادی مهربانی‌ها می‌شوی، اگرچه دور از قافله کربلا، اما اینجا هم می‌توانی زیباترین جلوه‌ها را از عشق‌بازی دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده کنی.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اربعین که می‌شود، جاده عشق دوباره هموار می‌شود، جاده‌ای که قدم به قدم منزلگاه دلدادگانی است که برای رسیدن به کوی دوست حتی فرسنگ‌ها دورتر از منزلگاه سرور و سالار شهیدان، پا در رکاب قافله کربلا می‌شوند تا بار دیگر تا قله عشق و ایثار تکیه بزنند.

این رمز و راز دلدادگی و تکاپو برای قرار گرفتن در رکاب زائرانی است که سال‌ها با گذر از مسیر کربلا آن را تجربه کرده‌اند، اما امسال از جاده عشق جا مانده‌اند و از راه دور اما نزدیک، در پیاده‌روی اربعین دل‌های خود را به اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س) و اصحاب کربلا پیوند می‌زنند.

اگرچه جا مانده‌ایم، اما سفره عشق حسین(ع) همه جا گسترده است و خیل عظیم جمعیت که با عشق به امام حسین(ع) مسیرهای منتهی به میدان امامزاده عبدالله(ع) ملایر را پیاده کردند، در خیالم واقعیت پیدا کرد که زائر حسین‌ام، شور و عشقی که در نجف تا کربلا است، اینجا هم موج می‌زند و کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد سر از پا نمی‌شناسند.

پیاده‌روی اربعین؛ مشق عشقِ ملایری‌ها در قافله کربلا

آئین پیاده‌روی هم‌قدم با اربعینیان همزمان با اربعین حسینی در سراسر کشور از ساعت‌های اولیه صبح امروز شنبه از مسیرهای میدان امام حسین(ع) و میدان آزادگان به سمت میدان امام خمینی(ره)، منتهی به میدان امامزاده عبدالله(ع) ملایر با حضور عاشقان و شیفتگان به سیدالشهدا(ع) آغاز شد و فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس، علما و روحانیون، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دوشادوش مردم قرار گرفتند تا بار دیگر جلوه‌ای از حماسه حضور و تجدید بیعت با امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش بگذارند.

در مسیرهای پیاده‌روی منتهی به میدان امامزاده عبدالله(ع) ملایر، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها برای پذیرایی از زائران سید و سالار شهیدان مستقر شده بود و حال و هوای پیاده‌روی اربعین را برای مردم تجلی می‌کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی سخنران همایش پیاده‌روی هم‌قدم با اربعینیان در ملایر بود که پیاده‌روی اربعین را احیاگر نهضت عاشورا دانست.

پیاده‌روی اربعین؛ مشق عشقِ ملایری‌ها در قافله کربلا

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" حضور مردم در پیاده‌روی اریعین و فعالیت موکب‌های حسینی را بی‌نظیر خواند و افزود: امروز ما هیچ جامانده حسینی نداریم، بلکه هر کجا پرچمی به نشانه عزادارای امام حسین(ع) برپا شود، آنجا کربلا است.

وی میدان امامزاده عبدالله(ع) را به عنوان محل عزادارای مردم، خیابان منتهی به حرم اهل بیت(ع) دانست و گفت: ندای لبیک یا حسین امروز ندای همه جهانیان است و مکتب امام حسین(ع) و نهضت عاشورا فتنه همه دشمنان را خنثی کرده است.

پیاده‌روی اربعین؛ مشق عشقِ ملایری‌ها در قافله کربلا

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی قرائت زیارت اربعین را در این روز یکی از پنج نشانه‌ فرد مومن دانست و بیان کرد: امروز همه ما امانتدار مکتب امام حسین(ع) و شهدا هستیم و مشکلات و موانع کنونی نباید ما را از این مسیر دور کند.

حجت الاسلام آزادیخواه ضمن تقدیر از حرکت خودجوش مردم در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین و پذیرایی از زائران، اظهار داشت: حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین، نشان دهنده این است که پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، با هم‌قدمی مردم با قیام عاشورا و حضرت رقیه(س) و زینب کبری(س) راه نهضت عاشورا تداوم دارد.

پیاده‌روی اربعین؛ مشق عشقِ ملایری‌ها در قافله کربلا

به گزارش ایرنا؛ در این همایش که همه در لوای پرچم سیدالشهدا(ع) در مسیر عاشقی هم‌قدم شدند، مداحان اهل بیت(ع) و پیرغلامان با مدیحه‌سرایی و عزاداری، فضای پیاده‌روی مردم ملایر را کربلایی‌تر کردند تا خود را در قطعه‌ای از بهشت احساس کنند و بر سوز دل حضرت زینب(س) مرهمی بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha