۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84889697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کاشان برگزار شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 84889697
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کاشان برگزار شد

کاشان-ایرنا- همزمان با اربعین حسینی، کاشانی‌های جا مانده از قافله پیاده‌روی اربعین حسینی، در آیینی با شکوه، مسیر بلوار امام رضا (ع) تا مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر را پیاده‌روی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم عزادار حسینی دارالمومنین کاشان روز شنبه همزمان با سالروز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، با اجتماع مقابل خیابان پاسگاه این شهر به یاد مصیبت شهیدان واقعه کربلا به سوگواری پرداخته و در حزن و غم این شهدا، اشک ماتم ریختند.

عزاداران حسینی در حالی که پرچم‌های سیاه و سبز در دست داشتند با حرکت در مسیر مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) کاشان، هم‌نوا با کاروان‌های سوگوار که در کربلای معلی بسر می‌برند، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کاشان برگزار شد

برخی افراد نیکوکار و خیراندیش با کمک مردم نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب برای پذیرایی از عزاداران، اقدام کردند.

پلیس راهور، ماموران انتظامی و بسیج کاشان در طول مسیر پیاده‌روی، امنیت مردم عزادار را تامین کرده و نیروهای امدادی اورژانس، جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی هم با استقرار در مسیر، آماده ارایه خدمت به عزاداران بودند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کاشان برگزار شد

برخی شهروندان حاضر در این راهیپمایی در حالی که در حسرت زیارت صحن و سرای با صفا و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) اشک حسرت می‌ریختند، با مداحی و سینه‌زنی عشق و ارادت خود را به شهیدان تشنه لب کربلا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین امسال برای نخستین بار بزرگترین اجتماع مذهبی مردم بخش قمصر کاشان با عنوان «جا مانده‌ام از قافله» در روز اربعین حسینی (ع) در تمامی شهرها و روستاهای این بخش در سه مسیر به سمت زیارت بقعه شهسواران برگزار شد.

در این پیاده‌روی معنوی اهالی شهرهای جوشقان قالی، کامو و چوگان و روستاهای الزگ و کلوخ پس از تجمع در مسجد حضرت علی (ع) روستای قهرود به طرف زیارت امامزاده حسین (ع) روستای جوینان تا امامزاده شهسواران حرکت کردند.

اهالی شهر قمصر و روستای قزاآن نیز پس از تجمع در میدان شهدا به سمت زیارت بقعه شهسواران و اهالی روستاهای بخش مرکزی، جهق، زنجانبر و نصرآباد به طرف این زیارت پیاده‌روی کردند.

همچنین در بخش برزک از توابع شهرستان کاشان، پیاده‌روی اربعین حسینی از روستاهای آزران، پنداس، تجره و ورکان تا زیارت امامزاده احمد (ع) روستای آرنجن برگزار شد.

اهالی نیاسر و بخش‌های تابعه این روستا نیز با شرکت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین با اجتماع در محل امامزاده سلطان ‌علی‌ بن محمد باقر (ع) با برگزاری آیین‌های عزارداری، اعجاز وصلت امت با امام را به نمایش گذاشتند.

اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) است که در آن اسیران واقعه عاشورای و خاندان عصمت و طهارت (ع) روز ۲۰ صفر سال ۶۱ هجری قمری در مسیر بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین (ع) به کربلا آمده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha