۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84889635
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کتاب شعر «سنگفرش آفتاب» منتشر شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84889635
کتاب شعر «سنگفرش آفتاب» منتشر شد

کرمانشاه- ایرنا- کتاب «سنگفرش آفتاب» که شامل غزل و رباعی ۶۳ شاعر کشورمان است، با همت «رضا حدادیان» شاعر و منتقد کرمانشاهی گردآوری و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتاب توسط انتشارات ماهاران با ۱۴۰ صفحه و قیمت پشت جلد ۶۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

حدادیان در این کتاب سعی کرده است، زبان شعری شاعران متناسب با زمان امروز و به دور از مضامین نخ نما را منتشر کند.  

آنچه امروز در این کتاب می‌خوانیم حاصل فکر باز و ذهن آگاه رضا حدادیان است که طی سال‌ها در کرمانشاه چه در تدریس تکنیک و مضامین شاعرانه و چه زبان امروزی همیشه حرفی نو برای گفتن داشته‌اند.  

انتخاب اشعار و شاعران این مجموعه که با وسواس و چینش به جا انجام شده حاصل سال‌ها تفکر شعری؛ نقد و قلم‌ زدن حدادیان در راه شعر است.

حدادیان شعر را در سال ۱۳۷۰ با اشعار سپید شروع کرد و کم کم در نوع خود شاعر و منتقدی مثال زدنی در تمام قوالب شعری برای شاگردانش شد.  

او که در سال ۱۳۵۳ در کرمانشاه به دنیا آمده بود در ۳۰ سال فعالیت شعری مستمر خود ۶ کتاب مستقل شعر منتشر کرده است.  

حدادیان، مسوولیت برخی صفحات و انجمن‌های ادبی در سطح شهر کرمانشاه در ادوار مختلف داشته و دارد، همچنین از شاعران و منتقدان فعال و توانمند در ادبیات شعری است و تلاش‌هایی موثر در این حوزه داشته و شاگردان بسیاری را طی سالها پرورش داده است.   

کتاب‌های شعر منتشر شده از وی عبارتند از: ساعت لحظه لحظه مرا پیر می‌کند سال ۱۳۷۹ (قالب سپید)، دستمالی از ستاره سال ۱۳۷۹ (قالب گفتار)، می‌خواهم این دنیا پس از لیلا نباشد (قالب غزل) سال ۱۳۸۳، عاشقانه‌ها سال ۱۳۸۹ (قالب غزل)، چهل غزل ۱۳۹۹ (قالب غزل) سر قرار باران ۱۴۰۰ (قالب رباعی) و سنگفرش آفتاب ۱۴۰۱ گرد آورنده اشعار رباعی و غزل.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha