۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84889494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلانیان چله نشین عزای اباعبدالله و کربلائیان

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84889494
گیلانیان چله نشین عزای اباعبدالله و کربلائیان

رشت - ایرنا - استان گیلان امروز شنبه در اربعین حسینی در سوگ اباعبدالله حسین (ع) و یاران وفادارش سراسر اندوه و عزاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرها و روستاهای سراسر استان گیلان دیشب در شب اربعین حسینی با حضور در مساجد، تکایا، امام‌زادگان و مزار شهدا به سوگ و ماتم حضرت اباعبدالله حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش نشستند، سوگواری در روز اربعین حسینی نیز در این مکان‌ها در حال برگزاری است.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مناطق مختلف گیلان با حضور در ویژه برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) با سینه زنی و نوحه خوانی به سوگواری پرداخته و اشک ماتم می ریزند.

هیات ها در مناطق مختلف استان گیلان با راه‌اندازی دستجات عزاداری، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله حسین علیه السلام به نمایش گذاشتند.

قرائت زیارت اربعین در ۱۸۰ بقعه متبرکه و تعزیه خوانی در ۱۵ امام زاده استان گیلان نیز از صبح امروز "شنبه" در حال انجام است.

پیاده‌روی و تجمع بزرگ دلدادگان حسینی نیز از ویژه برنامه های اربعین حسینی استان گیلان است که هر ساله با حضور عاشقان و سوگواران حسینی برگزار می‌شود، از صبح امروز سوگواران از سراسر استان گیلان به سمت حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه پای پیاده حرکت کردند.

تجمع اربعین حسینی از صبح امروز در پیاده راه فرهنگی رشت نیز با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در حال برگزاری است، در این مراسم مداحان به مداحی پرداختند و عزاداران حسینی نیز در این تجمع با سینه زنی سوگواری کردند.

اطعام و پخش غذاهای نذری به سوگواران حسینی از جلوه‌های عزادارای در روز اربعین حسینی است ضمن اینکه امروز، ۵۴ بقعه شاخص استان اطعام زائران و مسافران را به صورت بیرون بر و در قالب بسته بندی انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha