۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84889404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین مدعی شد : بیش از یکهزار نفر در مناطق تحت اشغال روسیه کشته شدند

تهران- ایرنا- کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین مدعی شد که بیش از یک هزار نفر در مناطق تحت اشغال روسیه در منطقه خارکف شکنجه و کشته شده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اینترفکس، دیمترو لوبینت کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین جمعه شب ادعا کرد که در روزهای آینده مقامات اوکراینی تعداد دقیق افرادی را که در یک محل دفن دسته جمعی در شهر ایزیوم پیدا شده اند، اعلام خواهند کرد.

پیش از این ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه شب اعلام کرد که مقامات اوکراین یک گور دسته جمعی را در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در شمال شرقی این کشور که قبلاً توسط نیروهای روسیه اشغال شده بود، پیدا کردند.

وی در سخنرانی شبانه خود در تلویزیون گفت: " اقدامات لازم  برای کشف بیشتر در این مکان آغاز شده و جزئیات اطلاعات در این زمینه مشخص خواهد شد. "

خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند. آنها می‌گویند در میان درختان صدها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آنها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha