۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84889278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر ایتالیا:  حمایت از اوکراین باید تا پیروزی ادامه یابد

تهران – ایرنا – ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا روز جمعه با اعلام اینکه تحریم های بین المللی علیه روسیه موثر است، گفت که حمایت از اوکراین باید تا زمانی که کی یف در جنگ پیروز شود، ادامه یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری افزود: تحریم ها جواب می دهد. تبلیغات روسیه تلاش کرده است که نشان دهد، تحریم ها موثر نیست، اما آنها عمل می کنند.

دراگی گفت: حمایت از اوکراین تا زمانی که این جنگ آزادیبخش به پیروزی رسد، ضروری است.

وی یادآور شد در گزارش تهیه شده توسط دستگاه اطلاعات آمریکا به منظور برجسته کردن تلاش های روسیه برای تاثیرگذاری بر سیاست در بیش از دهها کشور، نامی از هیچ حزب سیاسی ایتالیایی برده نشده است.

دراگی پیشتر در هفته جاری با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد این گزارش گفت و گو کرد.

نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری امروز گفت: وزیر امور خارجه آمریکا تائید کرد که نیروهای سیاسی ایتالیایی در فهرست دریافت کنندگان کمک مالی روسیه نبودند.

بحث کمک مالی روسیه در حالی مطرح می شود که واشنگتن خود از ارائه ۶۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی جدید به کی‌یف خبر داده است.

براساس یادداشتی که کاخ سفید در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است، جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور دستور ارائه ۶۰۰ میلیون دلار تسلیحات، برای کمک به ارتش اوکراین را صادر کرده است. از زمان شروع جنگ اوکراین، واشنگتن تاکنون ۱۵.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha