۲ دختر نوجوان فارس در مسابقه هنری زیست‌محیطی جایزه گرفتند

شیراز-ایرنا- ۲ دختر نوجوان از استان فارس موفق به کسب مقام  اول و دوم مرحله ملی مسابقات هنری در بخش نقاشی برنامه محیط زیست سازمان ملل ( UNEP ) شدند.

به گزارش دریافتی روزجمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، نگین نهاوندی و خدیجه بصراوی از استان فارس در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازن، به عنوان نفرات اول و دوم  مسابقه هنری برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد معرفی و تقدیر شدند. 

در ادامه آمده است: این مسابقه با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه ازن، تغییر اقلیم و همچنین دستاوردهای حاصل از پروتکل مونترال، توسعه دادن عزم و اراده و حمایت دایمی مردم برای حذف مواد مخرب لایه ازن و کاهش گازهای مخرب لایه ازن، در دو مرحله ملی و منطقه‌ای، در سه بخش طراحی گرافیکی، نقاشی و عکاسی و دو رده سنی کمتر و بیشتر از  ۱۴ سال برگزار شد. 

اداره کل محیط زیست استان فارس افزوده است: آثار دریافتی با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده توسط آژانس اجرایی برگزارکننده (UNEP) یعنی تفسیر و وضوح موضوع برای بیننده، خلاقیت و اصالت، کیفیت آثار هنری (طرح، ترکیب، رنگ ، تن)، شایستگی هنری زیبایی شناختی و تاثیر کلی مورد داوری قرار گرفت.

 از بین ۳۹ اثر برگزیده نهایی در منطقه، ۲ اثر هنری از کشورمان در بخش های عکاسی و طراحی گرافیکی جزو آثار برگزیده قرار گرفتند. 

 پس از ۲ مرحله داوری، نفرات اول تا سوم در هر بخش، در مرحله ملی مشخص شدند که نفرات اول هر بخش به مرحله منطقه ای آسیا و اقیانوسیه راه یافتند.

 نگین نهاوندی  و خدیجه بصراوی  استان فارس در این مسابقات موفق به کسب مقام اول و دوم شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha