۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84888788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: وضعیت میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را زیر نظر داریم

نیویورک- ایرنا- سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار داشت که این نهاد بین المللی وضعیت میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در پی درگیری‌های اخیر زیر نظر دارد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل وضعیت میان دو کشور را زیر نظر دارد.

وی درباره اعزام ناظران سازمان ملل به مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که این نهاد هیچ وظیفه و اختیار قانونی در این زمینه ندارد.

وی در عین حال تصریح کرد برقراری آتش بس میان دو کشور بر اساس ساختارهای قبلی و همچنین ساختارهای کنونی که میان طرفین برای گفتگو وجود دارد، پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، میروسلاو جنچا معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت که به درخواست ارمنستان برگزار شد،  با تاکید بر لزوم کاهش تنش در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان هشدار داد که درگیری های اخیر ظرفیت بی ثبات کردن منطقه را دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: درگیری های اخیر ارمنستان و آذربایجان می تواند ثبات منطقه را به خطر بیندازد.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد جامعه بین المللی باید تمام تلاش خود را برای تنش زدایی میان این دو کشور به کار بگیرد.

یک مقام ارشد ارمنستان صبح پنجشنبه از توافق ارمنستان و آذربایجان برای پایان دادن به درگیری هایی که منجر به کشته شدن ۱۵۵ نیرو از هر دو طرف شده است خبر داد.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان در اظهاراتی تلویزیونی از آتش بس خبر داد و گفت که این آتش بس ساعاتی قبل از ساعت ۸ شب چهارشنبه اجرایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha