گرد و خاک آزادکاران در بلگراد/ راهیابی زارع و نخودی در جمع چهار نفر برتر

تهران - ایرنا - «محمد نخودی» و «امیرحسین زارع» آزادکاران وزن‌های ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم ایران با پیروزی مقتدرانه برابر حریفانی از ازبکستان و اوکراینی به مرحله نیمه‌نهایی پیکارهای قهرمانی جهان در صربستان راه یافتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن‌های ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه) در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

امیرحسین زارع دارنده طلای جهان و برنز المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه برود. نماینده کشورمان سال گذشته و در پیکارهای جهانی نروژ حریف نامدار ترکیه‌ای را شکست داده بود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز محمد نخودی دارنده مدال نقره جهانی در دور نخست یاکوب شیخ جمال آزادکار روسی‌الاصل رومانی را به سختی و با نتیجه ۷ بر ۶ شکست داد. وی در دور بعد دولگون آلتانزول از مغولستان را در ۴۰ ثانیه با اجرای پیچ کمر بسیار زیبا و باراندازهای بی نقص با نتیجه ۱۰ بر صفر حریف خود را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

آزادکار جویباری تیم ملی در این مرحله مقابل بکزاد عبدالرحمن‌اف دارنده مدال برنز جهان و المپیک و آزادکار کهنه‌کار ازبکستان قرار گرفت و حریف خود را ۱۰ بر ۵ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

نخودی در این مرحله بعد از ظهر امروز باید برای راهیابی به فینال برابر واسیل میخایلوف از اوکراین کشتی بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha