معاون فرماندار فیروز کوه: رودخانه های منطقه حبله رودِ از صد سال گذشته لایروبی نشده است

فیروز کوه- ایرنا- معاون عمرانی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: لایروبی نشدن رودخانه های فیروز کوه از صد سال گذشته یکی از عوامل مهم وقوع سیلاب اخیردر منطقه حبله رود این شهرستان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حیدر قلی قاسم زاده رو پنجشنبه اظهار داشت: لایروبی رودخانه ها و مسیل ها کمک قابل توجهی به جریان مسیل ها و آبرفت های فصلی و پیشگیری از وقوع سیلابهای فصلی می کند.

وی با اشاره به سیل مرداد ماه سالجاری در روستای مزداران، اظهار داشت: در بحث ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمز ما حریم بستر رودخانه است  از منابع آب درخواست و انتظار داریم که لایروبی بستر رودخانه ها را به طور مستمر در دستور کار خود قرار بدهند.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: ریزش رسوبات و نخاله ها از بالای کوه به داخل رودخانه سطح آب را بالا می آورد در منطقه حبله رود ۶۵ کیلومتر رودخانه اصلی داریم که لایروبی نشدند و برای فصول پر بارش پیش رو باید لایروبی آنها در اولویت قرار گیرد.

قاسم زاده ادامه داد: منابع آب بر اساس دبی ۲۵ و یا ۵۰ ساله پس از بررسی حریم آب را افزایش می دهد و در این شرایط حقوق مردم برای ساخت و ساز ایمن ضایع می شود و در این راستا توصیه می شود که با توجه به وضعیت توپوگرافی این شهرستان که به صورت دره و رودخانه است، حریم بستر توسط کارشناسان بازبینی مجدد شود و در صورت لزوم کاهش پیدا کند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha