فرهنگ اهدای عضو در خلخال نهادینه شده است

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال از اهدای اعضای ۱۷ بیمار مرگ مغزی طی ۱۰ سال خبر خبر داد و گفت: فرهنگ اهدای عضو و نجات جان زندگی دیگران در این شهرستان نهادینه شده است.

 دکتر عمران خسروی امروز پنجشنبه درحاشیه تشییع پیکر رحیم معزز اهدا کننده عضو اهل روستای خوجین شهرستان خلخال در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز ۱۷ مورد اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی شده به نیازمندان اعضای بدن اهدا شده و که از این تعداد ۵ نفر زن و ۱۲ نفر مرد هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال با بیان اینکه در شش ماه اول جاری دو مورد اهدای اعضای بدن در خلخال انجام شده است، افزود: از مجموع ۱۷ مورد اهدای اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی شده خلخال ۴ نفر ساکن شهر و ۱۳ نفر از اهلی روستاهای این شهرستان بوده اند.

 وی اضافه کرد مرحوم رحیم الله معزز اهل و ساکن روستای خوجین ۴۲ ساله بر اثر افت فشار خون دچار مرگ مغزی شده بود و در بیمارستان امام رضا (ع) استان اردبیل بستری بود که با موافقت خانواده وی پس از انتقال به تهران اعضای بدن این خیر اهدا کننده به شش نفر از نیازمندان اعضا اهدا و این افراد حیات دوباره گرفتند.

امام جمعه این شهر ضمن قدردانی از احیای فرهنگ اهدای اعضای بدن در این شهرستان گفت: اهدای اعضای بدن را از کارهای بسیار نیک و خداپسندانه است که موجب زندگی برای افراد در معرض مرگ می شود.

حجت الاسلام کریم اسدی با تجلیل از خانواده مرحوم رحیم الله معزز اظهار کرد: این خانواده با اهدای اعضای بدن یکی از عزیزان خود به ۶ نفر از نیازمندان اعضای بدن حیاتی دوباره به این افراد بخشیدند.

پیکر مرحوم رحیم الله معزز امروز با حضور جمعی از مسئولین و اهالی خلخال در آرامستان روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha