رویدادهای دفاع مقدس با کمک اصحاب رسانه مستندسازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: بخش بسیاری از رویدادهای هشت سال دفاع مقدس توسط اصحاب رسانه مستندسازی شده است که اکنون به آن استناد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محسن رشیدی روز پنجشنبه در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رشادت های اصحاب رسانه موجب ماندگاری دفاع مقدس شد و بسیاری از خبرنگاران در خط مقدم جبهه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: بخش بسیاری از جنگ تحمیلی توسط اصحاب رسانه مستند سازی شد و امروز نیز خبرنگاران در حوزه های مختلف بویژه بخش سلامت تلاش کرده و زحمات مدافعان سلامت را به تصویر کشیده اند.

وی بیان کرد: پس از این نیز اصحاب رسانه باید همچنان پیروزی ایران در جنگ هشت ساله را بازگو کنند در غیر اینصورت دشمن هرآنچه را که بخواهد به اطلاع مردم می‌رساند.

سرهنگ رشیدی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس با عنوان « ما مقاوم هستیم » اظهار کرد: روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه فرماندهان ارشد با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد که بصورت ویدیو کنفرانس در مصلی الغدیر خرم آباد پخش و در این راستا از خانواده شهدا و پیشکسوتان نیز تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه سی و یکم شهریور ماه رژه بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مرکز استان و رژه موتوری در شهرستان ها برگزار می‌شود همچنین فرماندهان لشکر ۸۴ در تمامی شهرستان ها سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خواهند بود.

وی گفت: تجلیل از خانواده شهدای سلامت، غبارروبی گلزار شهدا ، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، اجرای سرود خیابانی در سطح شهرستان ها، اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم و سرکشی از خانواده های کم برخوردار حاشیه شهرها از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس لرستان اکنون قابل افتتاح است تصریح کرد: این مکان دومین موزه استاندارد کشور می‌باشد که در انتظار دریافت مجوز مرکز برای برگزاری آیین افتتاح هستیم چراکه باید به صورت همزمان با چندین استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره تهیه دانشنامه دفاع مقدس لرستان ادامه داد: سال گذشته ۵۰ عنوان کتاب در این خصوص رونمایی شد و رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دیگر در دستور کار قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha