۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۴۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84888039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه در آمریکا: اظهارات مقامات واشنگتن برای مشارکت نداشتن در جنگ اوکراین پوچ است

تهران- ایرنا-آناتولی آنتونف سفیر روسیه در ایالات متحده چهارشنبه شب گفت: اظهارات مقامات واشنگتن در خصوص عدم مشارکت آنها در جنگ اوکراین پوچ و بی اساس است.

به گزارش ایرنا، آنتونف در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" افزود:سخنان مقامات ایالات متحده درحالی است که واقعیت‌ها خلاف آن را نشان می دهد.

وی افزود: مسکو در خصوص مباهات اظهارات مقامات دولت آمریکا بسیار نگران است که اعلام کردند که برخی موفقیت‌ها در اوکراین به لطف مشارکت مستقیم وزارت دفاع آمریکا رخ داده است.

سخنان سفیر روسیه در آمریکا درحالی بیان می شود که یک مسؤول بلندپایه وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده از نزدیک با نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در جریان عملیات نظامی کنونی در مناطق خارکیف و خرسون اطلاعات را در اختیار آنها قرار می دهد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در سفری از پیش اعلام نشده، به اوکراین رفته است، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کمک اضافی را برای آنچه تقویت امنیت اوکراین و ۱۸ همسایه آن خواند، اعلام کرد.

سخنان این مقام آمریکایی یک هفته پس از آن روی میدهد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: بیستمین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین از تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱ شامل ۶۷۵ میلیون دلاری کمک تسلیحاتی و تجهیزات اضافی است که از طریق پنتاگون تامین خواهد شد تا به تلاش نیروهای اوکراین برای دفاع موثر از کشورشان کمک کند.

بلینکن افزود علاوه بر این کمک، دولت بایدن به کنگره اطلاع داده که قصد دارد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر را به عنوان کمک بلند مدت با هدف پشتیبانی امنیتی از اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن تخصیص دهد.

با در نظر گرفتن بسته جدید، مجموع کمک های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ در این کشور حدود ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه گذشته نیز اعلام کرد که جو بایدن رییس‌جمهوری این کشور با ارسال یک بسته نظامی دیگر به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرده‌ است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha