۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84888000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفتگوی گوترش و پوتین درباره صادرات کود روسیه و نیروگاه اتمی اوکراین  
تصویر آرشیوی است

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده است.

دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود که با رئیس جمهوری روسیه درباره صادرات کود این کشور و نیروگاه اتمی زاپوریژیا اوکراین گفتگو کرده است.

گوترش تصریح کرد که همچنین طرفین درباره کمیته حقیقت یاب بمباران یک مرکز بازداشت در جمهوری دونتسک گفتگو کرده اند.

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه درباره تمدید توافق غلات گفتگو کرده اند، گفت که مذاکراتی در مورد صادرات کود روسیه از طریق دریای سیاه وجود دارد.

گوترش تصریح کرد: رفع موانعی که هنوز در رابطه با صادرات کودهای روسیه وجود دارد، کاملا ضروری است.

وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که غرب به تعهداتش برای کمک به صادرات غذا و کود روسیه برای رسیدن به بازارهای جهانی عمل نمی کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف تاکید کرد که غرب تحریم های ضد روسی را که امکان دسترسی آسان تر برای ارسال محصولات کشاورزی به خارج از کشور فراهم می کند کاهش نداده است.

مسکو این تعهد را بخشی مهم از توافق غلات می داند که با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه منعقد شده است که به پایان ممنوعیت صادرات غلات اوکراین از بنادر جنوبی این کشور کمک می کند و امکان کاهش بحران جهانی غذا را به وجود می آورد.

لاوروف در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: همکاران غربی ما به آنچه به ما از سوی دبیرکل سازمان ملل وعده داده شد، عمل نمی کنند.

وی افزود: آنها تصمیمی برای حذف تحریم های لجستیکی که مانع از دسترسی آزاد غلات و کود روسیه به بازارهای جهانی می شود، اتخاذ نمی کنند.

مسکو می گوید تحریم های غربی، سازماندهی حمل و نقل و بیمه محموله هایش را سخت تر می کند، اگرچه این تحریم ها مستقیما صادرات غذا و کود را هدف قرار نمی دهد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha