۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۱۷
کد خبرنگار: 913
کد خبر: 84887999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی اولین دیواره یخ نوردی چهار فصل جهان در کیش

کیش - ایرنا - ایجاد اولین دیواره یخ نوردی مصنوعی کشور و تنها دیواره یخ چهار فصل دنیا و استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست از جمله اخبار کوتاه جزیره کیش است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: اولین دیواره مصنوعی یخ نوردی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی هم اکنون در حال احداث است.

مهدی کشاورز با اشاره به هدفگذاری انجام شده در خصوص احیای ظرفیت های موجود و خلق مزیت های جدید در حوزه گردشگری جزیره افزود: برنامه عملیاتی جامعی برای توسعه گردشگری ورزشی کیش طراحی شده و  اکنون با همواری بخش خصوصی و دولتی در حال اجرای این برنامه جامع هستیم.

رییس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی هم در این ارتباط افزود: دیواره یخی کیش دارای ۱۵ متر ارتفاع و ۳۵ تن وزن است که به دلیل داخل سالن بودن آن، تنها دیواره چهار فصل دنیا محسوب می شود.

رضا زارعی اظهار داشت: بر روی این دیواره امکان برگزاری مسابقات سرعت دو نفره یا دوئل وجود دارد و آبان ماه به مناسبت روز و هفته کیش یک رویداد بین المللی بر روی این دیواره برگزار می شود.

وی یادآور شد: همزمان با افتتاح این دیواره یخی در روز اول مهرماه، مسابقاتی با حضور ۱۵ یخ نورد برتر کشور بر روی این دیواره برگزار می شود.

پروژه HSE-MS در ورزش کیش آغاز شد 

دبیر هیات قایقرانی کیش گفت: با توجه به فعالیت رشته های ورزشی این هیات در دریا و بستر طبیعت، صیانت و حفاظت از منابع انسانی شامل ورزشکاران، مربیان و افسران به عنوان مهمترین سرمایه هر مجموعه ورزشی و همچنین توجه به توسعه پایدار در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی همواره در سیاست‌های کلان است.

حسین شمالی افزود: هیات قایقرانی کیش نسبت به اجرای پروژه استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست  HSE-MS در ورزش اقدام کرده و طبق برنامه زمان‌بندی مرحله اول پروژه آغاز شده است.

این کارشناس حوزه دریا و مدیریت ایمنی با بیان اینکه فاز اول، مرحله "شناخت وضعیت موجود و تعیین میزان فاصله با شاخص ها" است، گفت: با بررسی شرایط موجود و مطابقت آن با وضعیت مطلوب استاندارد HSE بررسی می‌شود و بعد از آن ۹ مرحله بعدی بر پایه اطلاعات جمع آوری شده اجرا می شود.

ایران با مجموع پنج هزار و ۸۹۱ کیلومتر خط ساحلی در بین ۱۴۹ کشور جهان رتبه ۴۰ و در آسیا هفتمین کشور دارای طولانی ترین خطوط ساحلی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha