۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84887977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار خواهند کرد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه ارمنستان در جلسه مجلس شورای ملی این کشور اعلام کرد که در پایان ماه میلادی جاری با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیوزای‌ام، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای ملی این کشور در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس گفت: وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پایان ماه نشست دیگری برای گفتگو درباره پیمان صلح برگزار خواهند کرد.

وی گفت که این توافق در نشست سه جانبه در ۳۱ آگوست در بروکسل حاصل شد.

میرزویان گفت: روند تعیین مرزهای دو کشور آغاز شده است و در طول این روند جلسات متعددی برای اجرای توافق‌نامه صلح برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه ارمنستان مقامات جمهوری آذربایجان را به برهم زدن روند صلح متهم کرد و گفت در این جلسات درباره تجاوز جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان صحبت خواهد شد.

به تازگی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی مشغول فعالیت های تجسسی در مرز مشترک و نقل و انتقال جنگ افزار بوده و دوشنبه شب نیز دست به مین گذاری زدند. این وزارتخانه افزود که یگان های ارتش ارمنستان به تعدادی از مواضع، پناهگاه ها و استحکامات نیروهای نظامی این جمهوری با خمپاره و دیگر سلاح ها حمله کردند و در نتیجه تلفاتی به نیروها و خساراتی به زیرساخت های نظامی وارد شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه ای خبر داد که اوضاع در مناطق مرزی ملتهب بوده و تیراندازی های شدید که "در نتیجه تحریکات گسترده طرف آذربایجانی آغاز شده"، کماکان ادامه داشته است و نیروهای این کشور واکنش متناسبی به آن داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha