۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84887962
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سند کاهش خطر حوادث خراسان شمالی تدوین می‌شود

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبر: 84887962
سند کاهش خطر حوادث خراسان شمالی تدوین می‌شود

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سند کاهش خطر حوادث و سوانح در استان تدوین می شود تا براساس آن، اقدامات دستگاه‌های مختلف برای مدیریت بحران اثر بخش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ که با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد اظهار داشت: این سند به عنوان سند بالادستی برای کاهش خطرات و نیز پیشگیری از حوادث تدوین و تهیه می شود.

وی افزود: خراسان شمالی از استان های حادثه خیز کشور است و هر ساله وقوع حادثه های طبیعی از قبل سیل، زلزله و لغزش زمین خسارت هایی را در مناطق مختلف به بار می آورد از این رو باید برای کاهش خطرات، هم افزایی و همکاری بیشتری میان دستگاه های مختلف وجود داشته باشد.

رشیدی با اشاره به اقبال کم روستاییان برخی از مناطق استان از مقاوم سازی منازل خاطرنشان کرد: برخی روستاها در این استان محروم و خانواده ها به لحاظ مالی ضعیف هستند از این رو استقبال خوبی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نداشته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اقبال روستاییان در شهرستان های مرزی استان از مقاوم سازی بسیار کم است البته در سال های اخیر با اقدامات فرهنگی انجام شده، وضعیت بهبود یافته است.

رشیدی اظهار داشت: خراسان شمالی از استان های محروم کشور است به طوری که بخش قابل توجهی از جمعیت آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره مشکل کشاورزان خسارت دیده از حادثه های مختلف بویژه خشکسالی گفت: از بانک ها انتظار می رود درامهال وام کشاورزان همکاری داشته باشند.

وی تامین اعتبار برای انجام اقدامات پیشگیرانه را از دغدغه های مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: انتظار می رود منابع ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران احیا شود تا بتوان با تامین اعتبار مناسب بخشی از مشکلات را کاهش داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم استفاده از توان شرکت های دانش بنیان گفت: باید از توان شرکت های دانش بنیان و توان علمی نخبگان استفاده کنیم تا شاهد توسعه در بخش های مختلف باشیم.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha