۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84887845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعیین حداقل دستمزد کارگران و کارمندان در اتحادیه اروپا الزامی شد

تهران-ایرنا- پارلمان اروپا روز چهارشنبه قانون جدیدی را تصویب کرد که تعیین حداقل دستمزد مناسب برای کارگران و کارمندان را در همه کشورهای اتحادیه اروپا الزامی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی،نماینده کشور هلند در پارلمان اتحادیه اروپا لایحه تعیین حداقل دستمزد مناسب کارگران کشورهای این اتحادیه را پیشنهاد کرد تا در مقابل گرانی مواد غذایی راهکاری برای تامین معاش شهروندان اروپایی باشد. 

پارلمان اروپا در بیانیه ای اعلام کرد، قانونگذاران اتحادیه اروپا با ۵۰۵ رای موافق، ۹۲ رای مخالف و ۴۴ ممتنع، قانون جدید اتحادیه اروپا را تصویب کردند که هدف آن تضمین استانداردهای زندگی و کار مناسب برای همه کارمندان کشورهای عضو  است.

طبق قوانین جدید، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پس از اندازه‌گیری وضعیت اقتصادی، هزینه‌های زندگی و شرایط اجتماعی کشور، اندازه‌گیری کنند که آیا پایین‌ترین دستمزد موجود استاندارد زندگی مناسب را فراهم می‌کند یا خیر.

اگنس یونگریوس، قانونگذار هلندی اتحادیه اروپا، ارائه کننده این لایحه گفت: مردم اروپایی واقعاً برای تأمین هزینه های زندگی خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت‌های مواد غذایی، قبوض انرژی و مسکن در حال انفجار است.

قانون جدید باید برای همه کارگرانی که قرارداد یا رابطه کاری در اتحادیه اروپا دارند اعمال شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز به طور رسمی این قانون را تصویب نکرده‌اند و تنها پس از توافق نهادهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به عنوان قانون رسمی اجرا خواهد شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha