میزگرد توسعه صادرات در مازندران ، چالش ها و راهکارها در ایرنا برگزار شد

ساری – ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران میزگرد توسعه صادرات استان را با هدف بررسی چالش ها به همراه ارائه راهکارهای خروج از آن را برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،  در این میزگرد که مسوولان و کارشناسان حوزه صادرات مازندران حضور داشتند، هر یک از آنها به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.

آنها بخش هایی از این چالش ها را نشات گرفته از نبود حمایت های لازم از صادر کنندگان ، چندگانه بودن متولیان صادرات ، عدم تناسب تولید محصولات با بازار کشورهای مقصد و کامل نبودن زیر ساخت های لازم دانستند.

عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی ، سید رحیم بخشی مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، مجید فانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مسوولان حوزه مرتبط به صادرات مازندران هستند که در این میزگرد تخصصی حضور یافتند و مسائلی که صادرات استان به آن مواجه است را تشریح و تببین کردند .

جایگاه ویژه ای که صنعت و تولید در مازندران دارد خود مبین این موضوع است که برای استفاده از تمامی ظرفیت ها در این بخش می بایست مشکلات و مسائل رفع گردد تا گامهای بلندتری در زمینه صادرات برداشته شود . 

۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند .

مازندران با افزون بر سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه همکاری های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مشروح این میزگرد روزهای آینده در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان مازندران منتشر می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha