معاون وزیر ورزش: حقوق ورزشکاران بورسیه باید به دلار پرداخت شود نه معادل ریالی

تهران- ایرنا- رئیس مجمع عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گفت: ورزشکارانی مانند رضا علیپور که بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک هستند باید حقوق خود را به دلار دریافت کنند نه معادل ریالی آن.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی امروز (چهارشنبه) به‌ ریاست مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور مهین فرهادی‌زاد نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان سرپرست اداره‌کل امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شد.

حدود نیمی از اعضای مجمع، به صورت آنلاین در این جلسه شرکت کردند.

در این مجمع اسماعیل‌زاده رئیس هیئت استان تهران درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعزام سرپرست از تهران و فدراسیون به استان‌ها گلایه کرد که رضا زارعی رئیس فدراسیون به لزوم حضور افراد متخصص در دوره‌های آموزشی اشاره کرد.

فرهادیان نیز در واکنش به مواردی که درباره برخی باشگاه‌ها و تورگردی مطرح می‌شود، گفت: اگر باشگاهی در حیطه وظایف طبق قانون عمل نکند مجوزش باطل می‌شود. همچنین باشگاه‌ها بدون اجازه شورای برون مرزی و فدراسیون حق ندارند ورزشکاری را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنند.

در ادامه محمود هاشمی رئیس کمیسیون ورزشکاران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به موضوع بورسیه رضا علیپور ملی‌پوش سنگ‌نوردی اشاره کرد که باید ماهیانه ۵۰۰ دلار به وی پرداخت شود در حالی که در فرم کمیته ملی المپیک معادل ریالی این مبلغ را با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: علیپور با دیدن فرم و شرایط در نظر گرفته شده، آن را امضا نکرده و تاکنون مبلغی از طرح بورسیه به او پرداخت نشده است.

فرهادی‌زاد نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی المپیک نیز در پاسخ به صحبت‌های هاشمی خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که بورسیه می‌شوند باید فرمی امضا کنند که می‌توانند مبلغی که برای آنها درنظر گرفته شده را با ارز دولتی بانک مرکزی دریافت کنند که قیمت آن حدود ۲۸ هزار تومان است.

کاظمی‌پور رئیس مجمع نیز با اشاره به فواید این رشته راجع به طرح بورسیه علیپور گفت: این موضوع باید پیگیری شود که حق به حقدار برسد. وزشکاران طرح بورسیه، باید دلار دریافت کنند نه مبلغ ریالی معادل آن. این موضوع را پیگیری کنید.

وی همچنین به موضوع توجه به استان‌های کم‌برخوردار و ارتقای سطح دانش فنی تأکید کرد و قول داد حداقل در بخش زنان پیگیری و حمایت لازم صورت بگیرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان موضوع آموزش در رشته‌های پرخطر مثل کوهنوردی را مهم ارزیابی کرد که در صورت وقوع حوادثی برای دادن مجوز و اعزام‌ها پاسخگو باشند.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha