۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84887486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: دانش‌آموختگان به کارآفرینی تشویق شوند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: یکی از کارهای اهم دولت باید این باشد که جوانان تحصیلکرده را از این حالت پشت میزنشینی خارج کند و آنان به کارآفرینی تشویق شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار اساتید مدعو طرح "ضیافت اندیشه" دانشگاه بیرجند اظهار داشت: پیروان مکتب اهل بیت (علیه السلام) با همه غنای اعتقادی و فرهنگی اما چون منزوی بودند، مهارت لازم را نتوانستند داشته باشند، انقلاب هم که به وجود آمد دشمن کار کرده مجرب همه تلاش خود را برای نابودی آن انجام داده است.

وی افزود: دشمن برای فرصت‌گیری و فرصت‌سوزی از ترور تا تحمیل جنگ و راه‌اندازی داعش را برنامه‌ریزی کرد تا انسان‌های کارآمد را از این انقلاب بگیرد اما آنچه مانده، برگ برنده‌ای برای ما است در حالی که آثار شکست بر دشمن ظاهر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان از همان اول آیه‌های یأس می‌خواندند که تا چند ماه دیگر کار ایران تمام است اما رهبر معظم انقلاب در همین دوران بیانیه گام دوم انقلاب را نوشتند.

وی با بیان اینکه هر عملی که انسان انجام می‌دهد به‌صورت طبیعی یک پیوست فرهنگی و اعتقادی دارد تصریح کرد: اکنون که فرصت پیدا شده است باید در آموزشگاه‌ها پایه اعتقادی که ریشه فرهنگی است، استوار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر باورهای ناب مکتب اهل بیت (علیه السلام) تبیین شود خیلی می‌تواند در ثبات قدم و صبر انقلابی نقش داشته باشد و باقی امور فرهنگی بر آن متکی شود.

وی گفت: در کنار برنامه‌های استعماری دشمن و انواع و اقسام آسیب‌هایی که زدند، دولت‌های مختلف با رنگ‌های گوناگون آمدند و سیاست انقلاب که براساس قانون اساسی باشد را دنبال نکردند بلکه براساس سلیقه شخصی و حزبی عمل کردند که فرصت‌ها را سوزاندند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در فرصت کنونی مسئولان رده اول کشور صادقانه می‌خواهند برای خدا و مردم کار کنند اما پیکره‌ها همراه نیست و با همه این حرف‌ها روی کار آمدن دولت سیزدهم مایه امیدواری است.

وی در ادامه با انتقاد از مهاجرت دانشجویان تحصیلکرده ایران به کشورهای دیگر گفت: اگر این نیروهای متخصص را در کشور پرورش دهیم و برای خدمت به انگلیس بروند، این خودش هزینه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی افزود: امروز وقت تلاش است و در این چند سال قدم‌های خوبی برای برگزاری دوره‌های مهارتی در زندان‌ها و پادگان‌ها برداشته شده اما اولویت با متخصصین است چرا که اسم آن سرمایه‌گذاری است و هم اینها سرمایه‌های کشور هستند.

وی تاکید کرد: تشویق جوانان تحصیلکرده به کارآفرینی و این قبیل کارها باید توسعه یابد و جرو برنامه‌های دولت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به لزوم ایجاد سوله‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی در دانشگاه و خارج از آن، گفت: باید اینها در طرح کاردانشی صورت بگیرد و در کنار این قضایا مهارت دینی دانشجویان هم توسط افراد امین و ماهر ارتقا یابد.

وی بیان کرد: باید امروز قدر این فرصت خوب را بدانیم به شرط اینکه آن را نسوزانیم.

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند با حضور ۱۲۰ عضو هیأت علمی از روز یکشنبه (۲۰ شهریور) آغاز به‌کار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha