بهزیستی اردبیل کوتاه‌قامتان دارای مهارت را برای دریافت وام اشتغال معرفی می‌کند

اردبیل - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: کوتاه‌قامتان به شرط داشتن پرونده در این اداره کل و دارا بودن گواهینامه‌ مهارت فنی و حرفه‌ای، برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی می‌شوند.

رضا محمدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان اردبیل از نظر حمایت‌ گروهی از کوتاه قامتان می‌تواند زمینه مهارت‌آموزی رایگان آنها را با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای فراهم کند و کوتاه قامتان می‌تواننداز

تسهیلات خوداشتغالی و حق بیمه کارفرمایی، خویش‌فرمایی و آموزش کار و مهارت در کارگاه‌های تیپ یک و دو بهزیستی بهره‌مند شوند.

وی درباره حمایت‌های فردی بهزیستی از کوتاه‌قامتان نیز گفت: حمایت‌های فردی مطابق دستورالعمل‌های سازمانی شامل کمک هزینه درمان، پرداخت مستمری ماهانه و مناسب سازی محیط زندگی ، تامین وسایل نقلیه و کمک هزینه مسکن می‌شود.

محمدی ادامه داد: در استان اردبیل، یک انجمن کوتاه قامتان تاسیس و فعال شده است و کوتاه قامتان، از دیدگاه سازمان بهزیستی به عنوان معلولان جسمی و حرکتی محسوب می‌شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: کوتاه‌قامتان به فراخور نیازهای جسمی و حرکتی خود و بر حسب دستورالعمل‌های سازمانی از خدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند.

او تاکید کرد: با وجود اینکه کوتاه قامتان استان اردبیل مجوز انجمن خود را از وزارت کشور و استانداری اردبیل اخذ کرده اند، اما این امر دلیل بر حمایت نشدن از ناحیه بهزیستی نیست و اداره کل بهزیستی اردبیل، انجمن کوتاه قامتان استان را به عنوان یک تشکل غیردولتی به رسمیت می‌شناسد و از آن حمایت می‌کند.

انجمن کوتاه قامتان اردبیل  ۲۰۰ نفر عضو دارد  و یکی از آنها خواستار بررسی شرایط و زمینه‌های حمایت اداره کل بهزیستی استان از این قشر از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل شده بود.

استان اردبیل دارای  یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha