۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84887411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ کشته در ۲ حمله هوایی به «تیگرای» اتیوپی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 84887411
۱۰ کشته در ۲ حمله هوایی به «تیگرای» اتیوپی

تهران-ایرنا- همزمان با ازسرگیری درگیری‌ها میان نیروهای ارتش اتیوپی و گروه مسلح موسوم به «جبهه آزادی‌بخش تیگرای»، ۱۰ نفر در اقلیم تیگرای کشته شدند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از الجزیره، یک منبع پزشکی در اتیوپی اعلام کرد که در دو حمله هوایی به اقلیم تیگرای، ۱۰ نفر کشته شدند.

درگیری در تیگرای میان نیروهای ارتش اتیوپی و جبهه آزادی بخش تیگرای از دیشب از سرگرفته شد.

سخنگوی نیروهای موسوم به «جبهه آزادیبخش تیگرای» سه شنبه شب در این باره اعلام کرد که پهپادهای ارتش اتیوپی مناطقی را در شهر «میکیلی» مرکز اقلیم تیگرای هدف قرار دادند که منجر به کشته یا مجروح شدن شماری از عناصر جبهه تیگرای شد.

بحران تیگرای به عنوان بحرانی قومی، از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این امر سبب بروز خشونت‌هایی در مناطق شمالی اتیوپی در مرز با «اریتره» و «سودان» شده که این کشور را به شدت بی‌ثبات کرده است.

جنگ در تیگرای اتیوپی یک سال پیش به مناطق همسایه آفار و آمهارا گسترش یافت. آبان سال پیش، نیروهای تیگرای به سمت آدیس آبابا حرکت کردند، اما با حمله نیروهای ارتش اتیوپی عقب نشینی کردند.

پس از آن در اسفند ماه سال گذشته آتش‌بس اعلام شد و دولت اتیوپی اعلام کرد که کمک‌های غذایی مورد نیاز را به منطقه می‌رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha