امضای ۱۸ سند تفاهم با ازبکستان/ رئیس‌جمهور به نیویورک می‌رود

تهران- ایرنا- رییس دفتر رییس‌جمهور از سفر آیت الله رییسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور در سفر به سمرقند که امروز آغاز می شود، با همتای ازبکستانی و سایر سران شرکت کننده در اجلاس شانگهای دیدار می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر امروز رئیس جمهور به ازبکستان، گفت: سفر به ازبکستان یک سفر چند وجهی است، ابتدا سفر دوجانبه به ازبکستان انجام می‌شود و بر اساس قواعد سفر دیدارها و ملاقات‌های روسای جمهور دو کشور ایران و ازبکستان انجام می‌شود و سپس وزرا با همتایان خود دیدار و جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در جریان این سفر ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری با ازبکستان به امضا می رسد و در حاشیه اجلاس شانگهای نیز دیدارهای دوجانبه با رئیس‌جمهور روسیه، چین و هند و سایر کشورهای شرکت کننده، انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رییس‌جمهور محور اصلی این سفر را حضور ایران در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای دانست و اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک نهاد بین‌المللی می تواند نقش موثری در توسعه روابط و مناسبات ایران داشته باشد.

اسماعیلی افزود: فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای بر اساس مصوبه هیات وزیران آغاز شده و در این سفر سند اصلی بنیادین عضویت توسط وزیر امور خارجه ایران و کشورهای عضو شانگهای به امضاء می‌رسد که موفقیت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص صدور ویزا برای نیویورک برای رئیس‌جمهوری نیز گفت: اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان ملل را پس از سفر ازبکستان اعلام کنیم. آقای رئیس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارد اما جزئیات پس از سفر ازبکستان اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امروز معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نیز در یادداشتی در فضای مجازی سفر آیت الله رئیسی به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، را تایید کرد. به گفته محمد جمشیدی محور فعالیت‌های رئیس جمهور در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند و مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ایجاد چندجانبه گرایی از مسیر تعاملات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان خواهد بود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha