توسعه ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در بیله‌سوار

اردبیل-ایرنا-مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اردبیل گفت: تا پایان سال آینده ۲۰۰ کیلومتر از مناطق روستایی شهرستان بیله‌سوار در قالب طرح تار به فیبرنوری زمینی متصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهریار سرداری در نشست با صاحبعلی اصغری فرماندار بیله سوار با اشاره به اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبر نوری با هدف ارتقای کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی روستائیان به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان، اتصال نقاط مختلف و دور افتاده در دست اجراست و با تکمیل آن مشکل تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط شهرستان مرتفع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اردبیل افزود: در قالب این پروژه مسیر عزیزکندی به خلیفه لو، انجیرلو به دمیرچی خرابه‌سی، خلیفه‌لو به خانعلی کندی، حاج امن به بابک،خروسلو به شورگل در قالب طرح تار به فیبر نوری زمینی تبدیل خواهد شد.

سرداری خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تعداد ۵ سایت BTS در سطح مناطق روستایی شهرستان راه اندازی خواهد شد.

فرماندار بیله سوار نیز در این نشست با بیان اینکه در برخی از جاده‌های شهری و روستایی با مشکل ضعف و نبود آنتن دهی موبایل مواجه هستیم،خواستار پایش جدی برای پوشش آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان شد.

صاحبعلی اصغری گفت: براساس طرح ملی تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به فیبر نوری سراسر متصل خواهند شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha