۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84887131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیش بینی مجارستان از احتمال بازنگری اروپا درمورد تحریم های روسیه

تهران- ایرنا- وزیر مشاور در امور خارجی مجارستان با اشاره به نزدیک شدن به پایان دوره ۶ ماهه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پاییز امسال، گفت: انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن فصل سرما، تحریم‌ها علیه روسیه مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اسپوتنیک، "تاماس منچر" در یک برنامه‌ای تلویزیونی، افزود: تحریم روسیه، به کمبود انرژی و جهش انفجاری قیمت‌ها در اروپا منجر شده ‌است،‌ بنابراین سیاست‌های تحریمی این قاره باید بازبینی شود. بروکسل (مقر ناتو) و اتحادیه اروپا با اعمال تغییر در این سیاست‌ها می‌توانند این بحران‌ها را متوقف سازند.

این دیپلمات مجارستانی تاکید کرد: دور از انتظار نیست که توقع داشته باشیم با نزدیک شدن به پایان دوره ۶ ماهه تحریم‌ها در فصل پاییز، تعداد بیشتری از رهبران اروپایی واقعیت را دیده و تحریم‌ها علیه روسیه را مورد بازبینی قرار دهند.

به گفته منچر، هنگامی که سرما از راه برسد دولت‌ها با حقیقت روبه‌رو خواهند شد؛ وقتی که نیاز به گرما، مدیریت اقتصادی و امنیت شغلی بیش از پیش احساس شود.

مقام‌های مجارستانی در روزهای گذشته بارها بر این نکته تاکید کرده‌اند که اروپا با تحریم نفت و گاز روسیه در واقع به نوعی خودزنی کرده است.  

رییس‌جمهور مجارستان هفته گذشته در جریان یک نشست خبری گفته بود تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، به جای تحت فشار قراردادن مسکو، به خود اروپا ضربه زده‌ است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز به تازگی با تاکید بر اینکه بحران انرژی می‌تواند اروپا را به زانو درآورد، گفته بود که با وجود حدود ۱۱ هزار مورد تحریمی علیه روسیه، جنگ فروکش نکرده و تلاش‌ها برای تضعیف مسکو شکست خورده است.

باید دید که رهبران اروپا تا کجا حاضرند اقتصاد و معیشت مردم خود را قربانی حمایت‌های بی‌قید و شرط از جنگ در اوکراین کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha