۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84887008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق از سرگیری استفاده آسمان سوریه توسط هواپیمای ترکیه را رد کرد
عکس آرشیو است

تهران - ایرنا - دولت سوریه از سرگیری استفاده حریم هوایی سوریه توسط هواپیماهای ترکیه را که از ۱۰ سال گذشته قطع شده است، تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا رسانه های سوریه امروز چهارشنبه به نقل از سازمان هواپیمایی غیرنظامی این کشور اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده مجدد آسمان سوریه توسط هواپیماهای ترکیه را تکذیب کردند. 

سازمان هواپیمایی سوریه تاکید کرد که هیچ درخواستی در این زمینه دریافت نشده است.

بر اساس گزارش رسانه های سوریه، حساب‌های رسانه‌ای در شبکه های اجتماعی دیروز ( سه شنبه ) اخباری را منتشر کردند که ادعا می‌کرد هواپیماهای غیرنظامی ترکیه پس از ۱۰ سال وقفه، استفاده از حریم هوایی سوریه را برای پروازهای خود از سر گرفته اند.

ناشران این خبر برای ادعای خود به تصویری از ردیابی حرکت هواپیمای ترکیه از وب سایت «flightradar۲۴» استناد کردند که در آن خطی بر روی نقشه پرواز شماره ۱۴۴ ترکیه که از شهر استانبول ترکیه به سمت ریاض پایتخت عربستان سعودی از طریق حریم هوایی سوریه کشیده شده است.

اما بیانیه سایت «flightradar۲۴» تاکید کرد که هیچ هواپیمای ترکیه از حریم هوایی سوریه عبور نکرده و هواپیمای مذکور از ترکیه به سمت عراق و از آنجا به کویت رفته و در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشسته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha