۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84886897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: اجازه سرقت منابع طبیعی فلسطین را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهیم

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش به رژیم صهیونیستی اجازه سرقت منابع طبیعی ملت فلسطین را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «حازم قاسم» گفت: این حق ملت فلسطین است که زندگی محترمانه‌ای داشته باشد و از منابع طبیعی خود که قابل چشم پوشی کردن نیست، استفاده کند.

وی افزود: رژیم اشغالگر از طریق محاصره بیش از ۱۵ سال نوار غزه که بیش از این نمی‌تواند طول بکشد، نخواهد توانست از مردم و مقاومت باج بگیرد.

سخنگوی حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کند و از غارت امکانات و منابع طبیعی مردم توسط رژیم اشغالگر جلوگیری کند.

گروه‌های فلسطینی عصر سه‌شنبه با برگزاری مراسمی در بندر غزه، نسبت به تداوم سرقت گاز و منابع این کشور توسط صهیونیست‌ها هشدار دادند و تأکید کردند که منابع خود را پس خواهند گرفت.

در این مراسم همچنین از آغاز احداث آبراهه‌ای در بندر غزه رونمایی شد، آبراهی که پس از  احداث این فرصت را برای همه اقشار مردم فلسطین فراهم می‌کند تا آزادانه و مستقل از طریق این مسیر تردد کنند.

فلسطینی‌ها دو میدان گازی در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل غزه دارند که در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ کشف شد؛ اما رژیم صهیونیستی با محاصره همه جانبه این باریکه اجازه استخراج از این دو میدان گازی که مارین ۱ و مارین ۲ نام دارد را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha