چهار درصد باقیمانده مطالبات گندمکاران استان سمنان در روزهای آینده پرداخت می‌شود

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: چهار درصد باقیمانده مطالبات گندمکاران استان به ارزش ۳۰۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم تحصیلی عصر سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۹۶درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان پرداخت شده و چهار درصد باقیمانده با عنایت وزیر جهادکشاورزی در سفر به استان سمنان طی سه یا چهار روز آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۶۴ هزار تن گندم امسال از کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شد که این میزان خرید نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

تحصیلی تصریح کرد: امسال ۲۲ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته در استان سمنان خرید تضمینی شد.

چهار درصد باقیمانده مطالبات گندمکاران استان سمنان در روزهای آینده پرداخت می‌شود

پرداخت ۱۰۰درصد مطالبات کشاورزان مربوط به خرید تضمینی دانه‌های روغنی

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه کلزا یک محصول راهبردی است، گفت:۶۳۰ تن دانه روغنی کلزا امسال از کشاورزان استان خرید تضمینی شد.

وی ابراز داشت: ارزش ریالی دانه‌های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان سمنان ۱۴۵ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال است که ۱۰۰ درصد مطالبات پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به اقلیم مناسب شهرستان‌ میامی بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان در این شهرستان انجام می شود، گفت: بیشترین میزان کلزای خرید تضمینی شده در استان نیز مربوط به شهرستان میامی است.

به گزارش ایرنا، عملکرد محصول کلزا در واحد سطح در کشور دو و نیم تن در هکتار و در استان سمنان از هر هکتار بین چهار تا هفت تن محصول برداشت می‌شود.

کلزا در حاصل خیزی خاک، مبارزه با علف‌های هرز و تناوب با دیگر غلات مانند گندم تاثیر بسزایی دارد و از محصولات راهبردی در کشور به لحاظ تامین روغن خوراکی و کاهش واردات دانه‌ها روغنی است.

کنجاله این گیاه به عنوان خوراک دام و گل‌های آن نیز در زنبورداری کاربرد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha