۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84886711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۴۳ درصدی صدور سند مالکیت در خراسان جنوبی

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبر: 84886711
رشد ۴۳ درصدی صدور سند مالکیت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی گفت: امسال ۱۷ هزار و ۷۴۳ سند مالکیت در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است و در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد محمدزاده عصر سه‌شنبه در نشست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با روسا، جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان خراسان جنوبی افزود: امسال ۲ هزار و ۹۱۶ سند مالکیت دولتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در پنج ماه نخست امسال ۵۲۹ سند موقوفه با رشد ۲۲۰ درصدی در استان صادر شد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: صدور هزار و ۸۰۵ سند مالکیت قانون ساماندهی با رشد ۱۰۴ درصدی و هزار و ۴۸۰ سند مالکیت زراعی با رشد ۲۳۲ درصدی از دیگر اقدامات است.

وی از آرشیو الکترونیکی ۱۰۰ درصد اوراق خبر داد و گفت: بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار برگ در فرایند آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی صادر شده است.

محمدزاده تصریح کرد: فرآیند آرشیو الکترونیکی دفاتر املاک با اسکن بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار صفحه به اتمام رسیده است.

وی مساحت اراضی زراعی استان خراسان جنوبی را ۱۹۸ هزار و ۲۴۱ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۳۹ هزار و ۲۴۱ هکتار تثبیت شده و ۳۰ هزار و ۹۰۹ هکتار در قالب ۱۳ هزار و ۳۰۰ قطعه سنددار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی از رشد پنج درصدی استعلامات الکترونیکی نیز خبر داد و گفت: همچنین مکاتبات الکترونیکی مراجع قضایی از چهار هزار و ۵۱۹ مورد در سال قبل به چهار هزار و ۶۸۵ مورد در سال جاری رسید که چهار درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: امسال چهار هزار و ۵۲ سند مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش یافته و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه نخست کشور را داراست.

محمدزاده گفت: همچنین هفت هزار و ۲۳۷ سند مالکیت تک‌برگ به تک‌برگ تبدیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته و رتبه نخست کشور را داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۱۳ هزار و ۵۱۱ پرونده تایید شده قانون تعیین تکلیف در استان صادر شده است اظهار داشت: همچنین ۱۳ هزار و ۸۹ مورد آرای قانون تعیین تکلیف صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی پرونده‌های باقیمانده قانون تعیین تکلیف را ۴۲۲ مورد اعلام کرد و گفت: نسبت پرونده‌های باقیمانده به کل پرونده‌ها ۳.۱ درصد است که در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.

وی بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال ۱۸۴ شرکت و ۵۲ موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی ثبت شد که در زمینه شرکت‌ها رتبه سوم و در موسسه‌ها رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم.

محمدزاده گفت: در حال حاضر ۵۵ دفتر اسناد رسمی، ۱۲ دفتر ازدواج و ۱۹ دفتر ازدواج و طلاق در این استان وجود دارد.

وی افزود: در این مدت ۱۳۴ مورد بازرسی از دفاتر ازدواج (۱۲ درصد رشد) ۷۲ مورد از دفاتر طلاق با  ۳۵ درصد رشد، ۲۸۰ مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی ۵۰ درصد رشد و ۷۲ مورد بازرسی از واحدهای ثبتی با ۴۱ درصد افزایش در استان انجام شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۳ نفر در این اداره کل مشغول به فعالیت هستند و ۳۸ درصد پست‌های سازمانی خالی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد ثبتی و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری و اداره اجزای مفاد اسناد رسمی همچنین سه اداره ستادی شامل اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اداره نقشه‌برداری و کاداستر و امور اداری و پشتیبانی در مرکز استان فعال است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز (سه‌شنبه) وارد بیرجند شد و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

وی در نشست شورای قضایی استان حاضر شد و دیدار با خانواده شهید، بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی، دیدار با کارکنان و بازدید از واحد ثبتی بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha