۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84886509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: سه میلیون زائر اربعین از ایران به عراق رفتند

آبادان - ایرنا - وزیر کشور گفت: تاکنون سه میلیون زائر اربعین برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از کشور خارج شدند و اکنون شاهد پیک جدید حضور زایران در پایانه‌های ششگانه مرزی هستیم.

احمد وحیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شلمچه بیان کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد زائرانی که قصد رفتن به عراق را دارند در گذرگاه‌های اربعین افزایشی است با این وجود مشکلی در خصوص خروج آنها نیست.

وی افزود: در حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر از مرزهای ششگانه نیز به کشور بازگشتند.

 وحیدی گفت: در هر۶ مرز شاهد وضعیت خوبی هستیم و تردد زائران به شکل روان و بدون مشکل در حال انجام است.

آمادگی کامل دستگاه‌ها و مواکب برای خدمت رسانی در بازگشت زائران

وی با اشاره به آمادگی کامل دستگاه‌های خدمت‌رسان و مواکب برای خدمت رسانی به بازگشت زائران ادامه داد: ۶ رام قطار از خرمشهر به تهران، و خرمشهر به مشهد و زاهدان افزوده شده و ظرفیت ریلی در این مسیر سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وزیر کشور گفت: بخشی از انتقال زائران اربعین به شهرهای خود، توسط خودروهای شخصی انجام شده است و از سایر دستگاه‌های دیگر نیز برای انتقال زائران استقاده خواهد شد.

وی در خصوص مشکل تردد زائران اتباع خارجی نیز بیان کرد: مشکل تردد زائران افعانستانی برطرف و زائران پاکستانی نیز می‌توانند از مرز زمینی عبور کنند.

وحیدی گفت: در پایانه شلمچه فضای معنوی خاصی وجود دارد و  یک هزار موکب در خوزستان به ویژه در نزدیکی پایانه‌ها و گذرگاه‌های اربعین برپا شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

تردد زائران اربعین از گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha