۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84886493
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ کمیته مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فعالیت کمیته های اجتماعی گفت: هم‌اکنون ۱۷ کمیته مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در این استان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این کارگروه‌ها با برگزاری نشست‌های مستمر کارشناسی، علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را بررسی و راهکارهای رفع آسیب‌ها را ارائه کنند.

وی فرهنگ‌سازی برای استقبال خانواده‌ها از برنامه غربالگری در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: غربالگری در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان در دستور کار قرار گیرد.

حسین‌میرزایی انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را ضروری خواند و تصریح کرد: مسئولیت پذیری برای انجام و ارتقای امور فرهنگی در راستای  کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تریبون‌داران و مدیران دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، مسئولیت بیشتری برای تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارند.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از توان و نقش گروه‌های مرجع در استان بهره‌گیری شود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز در این کارگروه گفت: سند بیماری‌های غیرواگیر چهارمحال و بختیاری که در سال ۱۳۹۵ تهیه و تدوین شده است، بازبینی و بازنگری شده است.

ارسلان خالدی‌فر به آمار بالای ناشی از مرگ و میر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر در نقاط مختلف جهان، ایران و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت : سال گذشته ۲ هزار و ۵۱ مورد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان گزارش شد.

وی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۲۳۰ مورد از افراد درگیر ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

خالدی‌فر بیماری‌های غیرواگیر را عامل فوت بسیاری از مردم ذکر کرد و گفت : مردم باید پیگیر درمان و مداوای بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، چاقی، بی‌‍ تحرکی، انواع سرطان‌ها باشند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha