۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84886380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگروه بهداشت در شورای فرهنگ عمومی خلخال تشکیل شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبر: 84886380
کارگروه بهداشت در شورای فرهنگ عمومی خلخال تشکیل شد

اردبیل-ایرنا- امام جمعه شهرستان خلخال از تشکیل کارگروه تخصصی بهداشت در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برای بررسی و واکاوی معضلات بهداشت عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام کریم اسدی در جلسه شورای فرهنگی عمومی خلخال که با موضوع بررسی مسائل مشکلات و معضلات بهداشتی مربوط به توسعه گردشگری خلخال برگزار شد اعلام کرد: وضعیت بهداشت و نظافت عمومی از جمله جمع آوری زباله در مناطق نمونه گردشگری، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها و معابر عمومی شهرستان قابل قبول نیست و مسئولین باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار داشت: اگر خواستار توسعه گردشگری و رونق توریسم در این شهرستان هستیم ابتدا باید زیرساخت‌های گردشگری را تکمیل و به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی از جمله تامین سرویس‌های بهداشتی و امکانات رفاهی و امکانات جمع آوری زباله توجه کنیم.

حجت الاسلام اسدی گفت: با وجود آغاز طرح‌های متعدد گردشگری متاسفانه هیچ کدام از این طرح ها و پروژه هایی که از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و از سال‌های گذشته در سطح این شهرستان آغاز شده به مرحله بهره‌برداری و سرانجام نرسیده است.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی بهداشت در شورای فرهنگ عمومی برای بررسی معضلات بهداشتی عمومی این شهرستان خبر داد و افزود: انتظار می رود اعضای کارگروه پس از طرح و بررسی و چکش کاری مسائل در این کارگروه طرح‌های پیشنهادی خودرا برای تصویب و اجرا ارائه کنند.

رئیس دادگستری خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بهداشت و گردشگری اظهار داشت: دستگاه قضایی خلخال به صورت دقیق عملکرد مسئولین را زیر نظر دارد و در صورت ادامه بی توجهی به بهداشت عمومی و بلاتکلیفی مدیریت پسماند زباله‌های شهری و روستایی بر اساس قوانین اقدام خواهد کرد.

علی نباتی  خواستار تکمیل طرحها و پروژه های عمرانی نیمه تمام در این شهرستان شد و تاکید کرد: اگر چنانچه حادثه ای ناشی از پروژه‌های نیمه کاره رخ دهد، دستگاه مجری این پروژه مقصر شناخته شده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خلخال هم در این جلسه گفت: هم اکنون  ده‌ها طرح و پروژه و طرح گردشگری در مناطق مختلف این شهرستان در حال اجرا بوده و در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خلخال از سوی این اداره هزینه شده است.

علی درویشی گفت: احداث راه دسترسی به پروژه گردشگری بام خلخال  با مبلغ 36 میلیارد ریال اعتبار، برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری از ناو با 4 میلیارد ریال اعتبار، سنگفرش مسیر دسترسی طرح گردشگری قصرهای چوبی در ازنا با 12 میلیارد ریال اعتبار، احداث سرویس بهداشتی با 25 میلیارد ریال اعتبار در همین محل ، ساماندهی بقعه شیخ کشف الدین انصاری در هشجین ازجمله این طرح‌ها هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: علت بلاتکلیفی جمع آوری زباله و افزایش معضلات بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری ازناو کوتاهی دهیاری در انجام وظایف محوله است و چنانچه مسئولیت این منطقه به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال واگذار شود، آماده ارائه هرگونه خدمات گردشگری به گردشگران و ساکنین این منطقه هستیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha