با تعویض الکتروموتورهای فرسوده بیش از ۵ هزار مگاوات صرفه‌جویی می‌شود

تهران- ایرنا- معاون نوسازی سازمان گسترش و نوسازی ایران گفت: ۳۳ درصد مصرف کل انرژی در بخش صنعت است که از این میزان ۶۷ درصد در بخش الکتروموتورهای فرسوده است و حدود ۵۶ هزار مگاوات ساعت مصرف این الکتروموتورها است که با تعویض آنها ۵ هزار و ۲۲۸ مگاوات کاهش مصرف ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرشاد مقیمی» روزسه شنبه در نشست تخصصی بهره وری برق، برنامه ها، ابزارهای حمایتی و قانونی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی افزود: ارتقا بهره وری انرژی در بخش صنعت از مسیر نوسازی و بازسازی صنایع دنبال می شود.  در سال ۲۰۱۸ یارانه پرداختی در بخش انرژی کشور ۷۰ میلیارد دلار بوده که تاکنون به ۱۰۰ میلیارد دلار بالغ شده و این امر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در همه بخش ها به خصوص صنعت دو چندان می سازد.

معاون نوسازی سازمان گسترش با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشورمان ۲ برابر میانگین جهانی است افزود: صنایع در این میان با مصرف سالانه ۳۳۹ میلیون بشکه انرژی بیشترین مصرف را دارند. نوسازی صنایع موضوعی است که در سازمان گسترش در اولویت نخست برنامه ها قراردارد.

وی ادامه داد: موضوع کاهش مصرف انرژی از طریق تعویض الکتروموتورهای فرسوده صنایع از دیگر اقدام هایی است که مورد توجه جدی قرار دارد. تعویض الکتروموتورهای فرسوده صنایع کاهش چشمگیری در مصرف انرژی به دنبال خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه موضوع نوسازی صنایع در برنامه ششم توسعه (۱۳۹۶_ ۱۴۰۰) به جد مورد توجه قرار دارد خاطرنشان ساخت: الگوی نوسازی و بازسازی صنایع در سازمان گسترش از طریق بهینه سازی محیط کسب و کار و توانمندسازی دنبال می شود.

وی از طراحی ۷ مدل تامین مالی برای اجرای طرح های نوسازی و بهسازی صنایع خبرداد و گفت: مدل نوسازی با مشارکت ذینفعان در فرآیند نوسازی مورد توجه قرار می گیرد. ۳۳ درصد مصرف کل انرژی در بخش صنعت است که از این میزان ۶۷ درصد در بخش الکتروموتورهای فرسوده است. حدود ۵۶ هزار مگاوات ساعت مصرف این الکتروموتورها است که با تعویض آنها ۵ هزار و ۲۲۸ مگاوات کاهش مصرف ایجاد خواهد شد.

وی ارزش این کار را ۱۰.۳ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha