کاهش دید افقی در بنادر غرب هرمزگان/ تردد شناورهای مسافری منوط به دید مناسب است

بندرعباس - ایرنا - معاون دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان با اشاره به کاهش دید افقی در بنادر غرب گفت: تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب این استان منوط به دید افقی مناسب است.

خداداد پلاشی در خصوص آخرین وضعیت هواشناسی دریایی در بنادر غرب و جزایر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: طبق اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی کانون گرد و خاکی که مرکز استان و غرب هرمزگان و همچنین جزایر را متاثر کرده باعث کاهش دید افقی به ویژه در جزایر خلیج فارس شده است.

وی با بیان اینکه دید افقی صبح امروز در شهرستان بندرلنگه ۸۰۰ متر و بندر خمیر به یکهزار متر کاهش یافته است، گفت: با وجود گرد و غبار صبحگاهی و محلی همراه با بخار آب موجود در فضا شاهد کاهش دید افقی در بنادر غرب استان هستیم.

معاون دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان با اشاره ادامه شرایط دید محدود تا پایان هفته جاری، افزود: تردد شناورهای مسافری منوط به دید افقی مناسب بوده و این سفرها از ابتدای شب تا ساعاتی پس از طلوع خورشید انجام نخواهد شد.

پلاشی با بیان اینکه تردد شناورهای مسافری در بنادر چارک و آفتاب از ابتدای صبح تا غروب آفتاب برقرار است، در عین حال بیان کرد: سفرهای دریایی از این بنادر به جزیره کیش به دلیل شرایط آب وهوایی محدود و در اوقاتی ممنوع خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسافران و گردشگران با اطلاع قبلی از شرایط جوی برای سفر دریایی برنامه‌ریزی کرده و یا پیش از سفر ضمن تماس با برج کنترل بندر چارک(  ۰۷۶۴۴۲۸۱۰۱۹) از وضعیت ترددها و باز بودن بندر کسب اطلاع کنند.

 گفتنی است؛ شرایط دید محدود به دلیل ترکیب گرد و غبار با بخار آب بوده که به آن dust گفته می‌شود و به وسیله باد غالب و یا افزایش حرارت تا حدودی از بین می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha