اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگزین از توابع استان همدان مستقل شد

همدان- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اعلام آغاز فعالیت رسمی و مستقل اداره جهادکشاورزی در شهرستان درگزین، «محمود فتحی» را طی مراسمی با حضور فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس اداره معرفی کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در این مراسم با معرفی رییس جهادکشاورزی شهرستان درگزین، مقرر شد فعالیت رسمی و مستقل این اداره طی چند روز آینده در شهرستان آغاز شود.

فرماندار شهرستان درگزین در این مراسم گفت: درگزین یکی از شهرستان‌های نوپای استان همدان و کشور است که استقرار دستگاه های اجرایی و اداری در این شهرستان برای تسهیل روند خدمت به مردم، بسیار مهم و ضروری است.

کمیل خواستان اظهار داشت: با وجود گذشت چندین سال از ارتقای بخش قروه درجزین به شهرستان درگزین، هنوز بسیاری از دستگاه های اجرایی استان در این شهرستان نمایندگی یا اداره مستقل ندارند.

شهرستان درگزین با حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش مرکزی و شاهنجرین، ۲ شهر و ۳۸ روستا از توابع استان همدان است.

طرح نهضت ملی مسکن اقدام موثر دولت برای رفع دغدغه مردم است

فرماندار درگزین همچنین در جلسه نشست بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در زمینه اجرای طرح ملی مسکن پیشگام شوند ادامه داد: طرح ملی مسکن در شهرستان درگزین باید به صورت جدی از طرف همه مسئولان پیگیری و دنبال شود. 

خواستان افرود: کمبود مسکن و افزایش سرسام آور کرایه خانه ها امروزه به مشکل و دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و اجرای طرح ملی مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، با سایر شهرها فاصله زیادی دارد که نیاز است در این خصوص کار بیشتری انجام پذیرد. 

وی افزود: ایجاد مسکن می‌تواند راهکار موثری برای حل مشکل خانه‌دار شدن مردم به ویژه جوانان باشد که بیشتر افراد نیازمند و واجد شرایط جامعه را در بر می‌گیرد. 

جهاد کشاورزی شهرستان درگزین مستقل شد

فرماندار درگزین بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به سرعت عملیات ساخت مسکن برای متقاضیان در نهضت ملی دولت سیزدهم هرچه سریعتر آغاز شود.

خواستان گفت: رشد شدید قیمت مسکن و اجاره‌بها، نه تنها خرید مسکن بلکه اجاره مسکن را هم برای برخی از مردم ناممکن کرده است در چنین شرایطی دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را هدف خود قرار داده و ما نیز باید در تحقق این چشم انداز تمام توان شهرستان را به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: با شروع عملیات عمرانی نهضت ملی مسکن در شهرستان، شاهد فعالیت تمام واحد های صنفی، افزایش اشتغال، مهاجرت معکوس به شهرستان خواهیم بود.

سرویس نقلیه دانش آموزان باید ساماندهی شود

فرماندار درگزین در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا باید به محلی برای حل مشکلات و تدوین نقشه راه آموزشی و تربیتی تبدیل شود گفت: فعالیت بدون اخذ مجوز های لازم به عنوان سرویس دانش آموزان قابل قبول نیست و باید ساماندهی شود تا سلامت دانش آموزان با خطر مواجه نشود.

جهاد کشاورزی شهرستان درگزین مستقل شد

خواستان اضافه کرد: سلامت رانندگان سرویس های مدارس دانش آموزان باید مورد تایید مراجع قرار گیرد همچنین هوشمند سازی مدارس و استفاده از تکنولوژی روز باید در دستور کار قرار گیرد تا خلاقیت و دانش، معلمان و دانش آموزان را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه باید از توان معلمان دارای توانایی بالا برای تدریس در مدارس پایه استفاده شود گفت: چشم‌انداز اهداف آموزشی و تربیتی برای مدارس و آموزش و پرورش شهرستان باید تدوین شود تا در مسیر صحیح حرکت کند.

وی افزود: افزایش پذیرفته شدگان در دانشگاه های برتر کشور نیازمند تلاش بیشتر آموزش و پرورش شهرستان است و باید در دستور کار قرار گیرد تا در کنکور سال آینده شاهد افزایش قبول شدگان باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha