۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84885743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت اسپانیا به دنبال مهار سیر صعودی قیمت غذا

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۳۴
کد خبر: 84885743
دولت اسپانیا به دنبال مهار سیر صعودی قیمت غذا

تهران- ایرنا- وزرای اقتصاد و امور مصرف‌کنندگان اسپانیا در حال بررسی راهکارهای ضروری برای مقابله با تورم و کاهش قیمت‌ مواد غذایی هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، دو وزیر دولت اسپانیا روز دوشنبه با بزرگترین توزیع کنندگان مواد غذایی و گروه‌های مصرف کننده این کشور دیدار کردند تا راهی برای مقرون به صرفه تر کردن محصولات غذایی اساسی در بحبوحه افزایش تورم بیابند.

یولاندا دیاز وزیر کار و اقتصاد اسپانیا، طی یک نشست مطبوعاتی گفت: پیشنهاد دولت کمک به ارائه و تولید کالاهای ارزان‌تر و اختصاص یارانه به تولید غذاهای ضروری از جمله ماهی، گوشت، میوه، سبزیجات، تخم‌مرغ و محصولات لبنی است.

بر اساس آمار رسمی تورم اسپانیا، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیرالکلی در سال منتهی به جولای ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

آلبرتو گارزون وزیر امور مصرف‌کنندگان، گفت: وظیفه هر دولت باید محافظت از قدرت خرید خانواده‌های کارگری باشد و ما در تلاش هستیم تا راه‌هایی برای توقف و تعدیل افزایش قیمت کالاهای اساسی پیدا کنیم.

وزرای دولت اسپانیا می‌گویند محدودیت‌های قیمتی اجباری را برای محصولات غذایی پیشنهاد نمی‌کنند، بلکه به توزیع‌کنندگان فشار می‌آورند و تشویق می‌کنند تا از قدرت خود برای کمک به جامعه اسپانیا برای مقابله با تورم استفاده کنند.

هفته گذشته، دیاز با شرکت سوپرمارکت کارفور ملاقات کرد تا در مورد برنامه های آنها برای یک سبد خرید مقرون به صرفه بحث کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha