مناسب‌سازی فضاهای عمومی زمینه را برای حضور بیشتر معلولین در جامعه فراهم می‌کند

گرگان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: مناسب‌سازی فضاهای عمومی، زمینه را برای حضور فعال‌تر معلولان به‌ عنوان کنشگران اجتماعی در عرصه اجتماع فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجواد ساوری روز دوشنبه دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معلولین توانمند همت گرگان‌ با انتقاد از مناسب‌سازی نکردن معابر و اماکن عمومی برای دسترسی آسان شهروندان معلول به خدمات اجتماعی، اظهارداشت: تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری استان برای حضور و استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و برقراری عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه ماموریتی این نواقصی که در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان وجود دارد را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که با جدیت پیگیر آن خواهیم بود صدور مجوز فعالیت تاسیسات گردشگری در سطح استان است تا با در نظر گرفتن شروطی، متقاضیان را به مناسب‌سازی تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری برای دسترسی معلولان الزام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: تقویت مناسب‌سازی در بناها و محوطه‌های تاریخی و زیرساخت‌ها و مناطق گردشگری استان باید در دستور کار مدیران ارشد استانی و شهرستانی قرار بگیرد.

تشکیل مستمر کمیته ستاد مناسب‌سازی استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرای، برگزاری اردوی گردشگری درون‌ شهری و استانی برای معلولان و ارائه فرصت‌های آموزشی، مجوز و تسهیلات مناسب به معلولان فعال در حوزه صنایع‌ دستی از اهم موضوعات مطرح شده توسط اعضای انجمن معلولین توانمند همت در این دیدار بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha