بزرگی دلاورمرد گتوندی در بلگراد؛ میرزازاده فینالیست شد

تهران- ایرنا- «امین میرزازاده» در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان با برتری مقابل حریف لیتوانی به فینال رسید. حریف او در فینال رضا کایالپ از ترکیه است.

به گزارش ایرنا، روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان با رقابت‌های اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۳ امروز (دوشنبه) در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد در صربستان آغاز شد.

رقابتهای مرحله نیمه‌نهایی از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز شد.

امین میرزازاده دارنده طلای امیدهای جهان و نماینده المپیکی کشورمان در دور مقدماتی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد برابر صباح شریعتی فرنگی‌کار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک روبه‌رو شد که حریف خود را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

میرزازاده در مرحله بعد با یاکوب کاجایا دارنده نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان روبه‌رو شد. این رقابت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا میرزازاده به نیمه نهایی برسد.

میرزازاده در دیدار نیمه نهایی به مصاف کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به فینال راه یافت. میرزازاده دومین فینالیست کشتی فرنگی کشورمان بعد از محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم‌ است.

نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه فینال فردا شب باید به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه برود.

همچنین امروز مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم در برابر کرم کمال ترکیه‌ای با ضربه فنی شکست خورد و با شکست حریفش مقابل نماینده ژاپن، از ادامه رقابت‌ها حذف شد.

تا دقایقی دیگر محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم در فینال باید به مصاف حریف خود برود و علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز باید مبارزه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha