خدمات روزانه قرارگاه جهادی شهید «سعید یداللهی» به ۵۰۰ نفر در مرز رسمی خسروی

قصرشیرین- ایرنا- جانشین قرارگاه عملیات جهادی بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: قرارگاه جهادی شهید سعید یداللهی در راستای ترویج فرهنگ حسینی و گفتمان زینبی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مرز رسمی خسروی به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمات رسانی می کند.

«فردین موقوفه ای» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قرارگاه جهادی در مرز رسمی خسروی با برپایی موکب در عرصه های پزشکی شامل غربالگری، تزریقات و توزیع دارو به صورت رایگان و بخش های فرهنگی و مطالبه گری، پخت و توزیع غذای گرم، اسکان و پذیرایی با نوشیدنی شبانه روزی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی اظهار داشت: همچنین عرصه بین الملل ناحیه دانشجویی با تهیه بروشور کلمات پرکاربرد و ضروری را برای استفاده زائران در اختیار آنها قرار می دهد که این کلمات پرکاربرد برای مدت اقامت آن ها در عراق و حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین ضروری است.

جانشین قرارگاه عملیات جهادی بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: خدمت رسانی این قرارگاه جهادی از ۱۷ شهریورماه در مرز خسروی آغاز شده و تا بیست و هفتم ماه جاری یک روز پس از اربعین ادامه دارد.

موقوفه ای اضافه کرد: در بحث پزشکی، توزیع دارو، غربالگری، تست قند و فشارخون و تزریقات تمامی خدمات رایگان عرضه می شود، ضمن اینکه بیشترین مراجعات نیز در بحث گرمازدگی و سوختگی و تاول است و روزانه به صورت متغیر کار خدمات رسانی به ۵۰۰ نفر از زائران انجام می شود.

وی گفت: همچنین در قسمت فرهنگی نیز خواهران ما از بسیج دانشجویی کرمانشاه مشغول فعالیت هستند؛ ضمن اینکه موکب عکاسی نیز راه اندازی شده و در بحث خدماتی دانشجویان جهادگر سراسر استان برای خدمت به زائران با ارائه خدماتی همچون توزیع غذای گرم، نوشیدنی گرم و سرد و اسکان حضوری جهادی و شبانه روزی دارند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha