۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84885359
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: آلمان از خط قرمز مسکو عبور کرده است

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84885359
روسیه: آلمان از خط قرمز مسکو عبور کرده است

تهران- ایرنا- سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان اعلام کرد که عرضه جنگ افزارهای مرگبار به اوکراین خط قرمز مسکو بود که برلین از آن عبور کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، نچایف روز دوشنبه گفت که عرضه جنگ افزارهای مرگبار ساخت آلمان به رژیم اوکراین که نه تنها علیه سربازان روسیه بلکه علیه جمعیت غیرنظامی دونباس استفاده شده، یک خط قرمز است.

سفیر روسیه در آلمان افزود: با در نظر گرفتن مسئولیت تاریخی و اخلاقی آلمان در قبال مردم ما بخاطر جنایت های نازیسم در جریان جنگ بزرگ میهنی، برلین از این خط قرمز عبور کرده است.

در اواخر ماه اوت رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دیپلمات‌های اوکراینی بارها از برلین تقاضای جنگ افزارهای سنگین اضافی کرده اند. گفته می‌شود کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان با رد این مساله، اینطور بیان کرده که پارلمان آلمان این جنگ افزارها را برای برطرف کردن الزامات احتیاج دارد.

همزمان اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفته است که برلین به صورت منظم کی‌یف را با جنگ افزارهای بسیار موثر تامین کرده و به ارسال آنها ادامه می‌دهد. برلین عرضه جنگ افزارها به کی‌یف را پیش از تابستان با ارسال تانک‌های ضد هوایی و هویتزرها افزایش داد.

ابتدای جنگ اوکراین، آلمان به علت نگرانی از قطع گاز روسیه از ارسال سلاح به اوکراین خودداری می‌کرد اما پس از انتقادهای بسیار از سوی بلوک غرب، شولتس تصمیم گرفت بخشی از جنگ افزارهای مورد نیاز اوکراین را تامین کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha