۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84885330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به بیش از یکهزار زائر در شلمچه و چذابه

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 84885330
امدادرسانی به بیش از یکهزار زائر در شلمچه و چذابه

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به یک هزار و۸۵۳ زائر اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه به صورت سرپایی گفت: از این تعداد ۷۹ زائر برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید شعبانی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷ پُست موقت امداد و نجات و ۱۹ پایگاه ثابت بین شهری در مسیرهای منتهی به ۲ مرز چذابه و شلمچه به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به تداوم ارائه خدمات تا آخرین روز تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان گفت: زائران اربعین از خدماتی چون امداد و نجات ، بهداشت و درمان اضطراری ،فعالیت های بشردوستانه و آموزش های همگانی بهره مند می شوند.

شعبانی اظهار داشت :این جمعیت علاوه بر پشتیبانی از مواکبی که خدمات درمانی در مسیر حرکت زائران ارائه می دهند نسبت به برپایی درمانگاه در خاک کشور عراق نیز اقدام کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح سحاب افزود:  ارائه کمک های اولیه به زائران و محبان امیرالمومنین(ع) و سید الشهدا(ع) با بهره گیری از جوانان آموزش دیده و همچنین برپایی ایستگاه های دوستدار کودک در مسیرهای منتهی به مبادی مرزی از سوی این جمعیت در حال انجام است.
شعبانی ادامه داد:  بیش از ۶۰۰ نفر تاکنون از خدمات فرهنگی و اجتماعی جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ایام اربعین حسینی(ع) بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: فعالیت های آموزشی جمعیت هلال احمر خوزستان در سه بخش در حال انجام است و در بخش اول با برگزاری دوره بازآموزی و توان افزایی ویژه عوامل و نجاتگران مشارکت کننده در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی تلاش شد تا سطح آمادگی پاسخگویی به حوادث ارتقا یابد.
وی افزود: در بخش ایجاد آمادگی مواجهه با مخاطرات نیز در قالب طرحی ابتکاری، برای اولین بار در کشور دوره‌های آشنایی با کمک های اولیه ویژه موکب داران برگزار شد تا در صورت بروز مشکل در محل اسکان زائران، امکان امداد رسانی تا رسیدن تیم های عملیاتی امداد و نجات میسر شود.
شعبانی ادامه داد: در بخش دیگری از فعالیت های آموزشی مربیان این جمعیت علاوه بر توزیع جزوه های آموزشی، با حضور در بین زائران توصیه های سلامت محور و کاربردی در رابطه با گرما زدگی را ارائه کرده همچنین زائران را نسبت به خطر وجود مهمات منفجر نشده باقیمانده از دوران جنگ آگاه کردند.
چذابه و شلمچه از جمله مسیرهای مهم تردد زائران برای حضور در حماسه پیاده روی اربعین حسینی می باشند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha