هوای مازندران آخر هفته ابری و بارانی می شود

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84885196
هوای مازندران آخر هفته ابری و بارانی می شود

ساری – ایرنا – هواشناسی مازندران از ورود سامانه جدید بارشی در چند روز آینده خبرداد و پیش‌بینی کرد که هوای این استان در ۲ روز منتهی به آخر هفته جاری پنجشنبه و جمعه ابری و با بارش باران همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،هواشناسی شرایط جوی مازندران از امروز تا پایان روز چهارشنبه را پایدار و با افزایش نسبی دما اعلام و پیش‌بینی کرد میانگین دمای هوا استان بویژه در روز چهارشنبه به ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.
طبق پیش‌بینی هواشناسی، از شامگاه چهارشنبه آسمان مازندران بتدریج از سمت غرب ابری و با بارش رگبار باران و وزش باد نسبتا شدید همراه است و با تقویت این سامانه، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز بارش پراکنده باران و وزش باد تمام استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که همزمان با فعالیت و تقویت سامانه جدید بارشی در روزهای منتهی به آخر هفته جاری، دمای هوا نیز بتدریج روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که میانگین دمای هوا مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه با سه تا چهار درجه کاهش، به ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را از امروز تا روز چهارشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و  از شامگاه چهارشنبه بتدریج از سمت غرب استان با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی کرد. میانگین دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۲ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات گاهی مه آلود، همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۳ تا ۲۸ و در ارتفاعات نز بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جمعه را نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری پیش‌بینی کرد. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۲۹ و در ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی ،با خروج این سامانه بارشی، آسمان مازندران در روز شنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه است و میانگین دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری، دشت‌ناز و گلوگاه با ثبت دمای ۳۱ و آلاشت با ۱۶.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha