۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84885160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: ۸۰ درصد زائران دیگر مرزها از مهران وارد کشور می‌شوند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد زائرانی که از دیگر مرزهای کشور به عتبات عالیات سفر کرده‌اند از مهران وارد کشور شده و به استان‌های خود انتقال داده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: بسیاری از زائرانی که از دیگر مرزهای کشور وارد عراق شده‌اند در برگشت مهران را به واسطه نزدیکی به عتبات عالیات برای ورود به کشور انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: خودرو برخی از این زائران در مرزهای مبدا قرار دارد که این افراد برای رسیدن به خودروهای خود باید ابتدا به مرزهای مبدا انتقال داده شوند و زائران فاقد خودرو نیز با وسایل نقلیه عمومی به استان‌های خود منتقل می‌شوند.

استاندار ایلام گفت: طی ۱۲ ساعت گذشته تا ساعت ۹ امروز ۴۳ هزار زائر خارج و ۴۷ هزار نفر نیز وارد مرز مهران شده‌اند و هم‌اکنون از ازدحام زائران در مرز مهران که خواستار خروج هستند کاسته شده است.

بهرام‌نیا ادامه داد: با توجه به افزایش حجم ورود زائران به کشور، شرایط برای خروج زائران جدید از مرز مهران فراهم شده است و مشکل خاصی در زمینه تردد این افراد وجود ندارد.

وی یادآور شد: امکانات برای خدمات رسانی به زائران فراهم است و این روند تا پایان موج برگشت زائران ادامه خواهد داشت و همچنین با توجه به گرمای هوا به طور مرتب دستگاه‌های آب‌پاش و مه‌پاش فعال است.

وی تاکید کرد: بنا به دستور صریح ریسس جمهور، سفر ارزان، ایمن و سلامت زائران از اولویت‌های مسوولان ستاد اربعین استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند.

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha