۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84884987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت مصرف برق از خاموشی در خراسان جنوبی جلوگیری کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از عبور موفق و بدون خاموشی از تابستان ۱۴۰۱ در این استان با اجرای طرح‌های صرفه‌جویی و اعمال مشوق‌های ابلاغی خبر داد.

"مهدی دادگر" روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تابستان امسال برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح‌های تغییر ساعت اداری و تعیین پاداش پنج برابری برای مشترکان خانگی که نسبت به سال گذشته خود کمتر برق مصرف کنند، اجرا شد.

وی با تشکر از همراهی و همکاری خوب مردم برای عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ افزود: اقدامات مدیریت بار در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی، روشنایی معابر و به‌کارگیری مولدین دیزلی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در شبکه توزیع برق به‌ویژه در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: هم‌افزایی در سطوح ملی و استانی موجب شد تا ضمن فائق آمدن بر ناترازی تولید و مصرف، گذر موفق از اوج بار تابستان نیز رقم بخورد.

وی به مصوبه هیات دولت درخصوص کاهش ساعت کاری ادارات اشاره کرد و گفت: طرح کاهش ساعت اداری از ۱۶ خرداد تا پنجم شهریور امسال به مدت ۸۲ روز در استان خراسان جنوبی اجرا شد که براساس آن ساعت کاری به بازه زمانی ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت و این تغییر سبب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعات پیک بار و در مجموع صرفه‌جویی بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی مذکور شد.

دادگر اظهار داشت: سازمان‌ها و ادارات استان در طرح تابستانه موظف بودند در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی گفت: برای کنترل رعایت این قانون در بازه زمانی نیمه خرداد تا پنجم شهریور، ۴۵۶ اداره در استان توسط کارشناسان برق مورد بازدید قرار گرفت و برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی این موفقیت را نتیجه فرهنگ بالای مردم و مشترکان استان، همت و تلاش کارکنان صنعت برق، برنامه‌ها و اقدامات شرکت توانیر دانست و گفت: همچنین در طرح پاداش پنج برابری صرفه‌جویی برق، در هر شبانه‌روز حداکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که با اجرای آن تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha