برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تنکابن ضرب‌الاجل دوهفته‌ای تعیین شد

نوشهر- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران برای اجرای طرح  نهضت ملی مسکن در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران ضرب الاجل ۲ هفته ای تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، رضا علیخانی کشکک یکشنبه شب در نشست شورای اداری مازندران که در قالب ششمین سفر شهرستانی استاندار در فرمانداری تنکابن برگزار شد، افزود :  با گذشت نزدیک به یکسال از اجرای این طرح در جای جای کشور و مازندران متاسفانه این طرح در این منطقه به واسطه گرانی زمین و بالا بود هزینه ساخت اجرا نشده است.

وی تاکید کرد :  اراضی متعلق به دستگاه های اجرایی شهرستان به زودی احصا و باید طی ۲ هفته آینده برای تحقق این مهم اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد که قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.   
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.   
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، پیگیری  نسبت به‌ علت به سرانجام نرسیدن مجموعه ۶۰ واحدی مسکن مهر، اجرای طرح هادی در بخش های شیرود و نشتارود،  پیگیری در جهت علت توقف طرح ملی راه قزوین - الموت - تنکابن،  ایمن سازی جاده دو هزار و سه هزار، احداث تقاطع غیر هم‌سطح به منظور کاهش  تصادفات در کمربندی امام و اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری را از جمله مصوبه های این نشست مطرح کرد.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در ششمین سفر شهرستانی خود امروز به همراه ۶۵ تن از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به این شهرستان سفر کرد.
استاندار مازندران قبل از این به شهرستان های نکا، گلوگاه، فریدونکنار، جویبار و چالوس سفر کرده بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha