۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84884799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان خلخال: با متخلفین شبکه توزیع آرد و نان بدون مماشات برخورد می‌شود

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال از تشکیل دو پرونده تخلف در زمینه اخلال در نظام توزیع آرد ونان این شهرستان خبر داد و ضمن قدردانی از زحمات سربازان گمنام امام زمان عج تاکید کرد با متخلفین شبکه توزیع آرد و نان بدون مماشات برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرش جعفری روز  یکشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم ادارات و دستگاه‌های اجرایی خلخال که در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد، اعلام کرد: طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و چهارماه نخست سال جاری شش هزار و ۲۱۷ کیسه آرد سهمیه خلخال در شبکه توزیع منحرف به صورت آزاد فروخته شده است.

وی گفت: به علت ضعف نظارت بر نحوه فعالیت عاملین توزیع آرد، این افراد در مدت چهار ماه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پول حاصل از فروش آرد سهمیه خلخال سود نامشروع کسب کرده اند و عملا طبق آمار ۱۵ درصد سهمیه ماهانه وارد شهرستان نشده است.

دادستان عمومی عمومی و انقلاب خلخال با انتقاد از نحوه نظارت بر شبکه توزیع آرد و نان اظهار کرد: در حالی که سخن از توزیع آرد مازاد بر سهمیه شهرستان زده می‌شود، متاسفانه ضعف نظارت موجب شده تا آرد سهمیه مردم به دست آنها نرسد.

جعفری از بازداشت عاملین فروش بخشهای خورشرستم و شاهرود به علت فروش آزاد آرد سهمیه مردم خبر داد و افزود: به زودی نام افرادی که در فروش آرد سهمیه مرکز این شهرستان دست داشته‌اند برای مردم فاش خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضعف عملکرد مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی منجر به افزایش آمار پرونده‌های قضایی در دادسرا و دادگستری شهرستان شده است، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد پرونده‌های قضایی تشکیل شده در دادسرای خلخال مربوط به ضعف عملکرد مسئولین دستگاههای مختلف اجرایی است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال خواستار ارتقای نظارت درون سازمانی دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: برخی استعلامات در خصوص طرح های عمرانی بدون اطلاع دستگاه مجری و متولی انجام شده که پرونده اخیر تشکیل شده در خصوص واگذاری مجوز راه اندازی معدن شن و ماسه در  خلخال نیز از همین نوع است که در این زمینه برای مدیران مربوطه پرونده تشکیل و اعلام جرم شده است.

جعفری با بیان اینکه اراضی با ذخایر فرهنگی و آثار باستانی در منطقه گردشگری ازناو عامدانه و  آگاهانه در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی پل معلق قرار گرفته است، افزود: دستگاه قضایی برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال تا روشن شدن موضوع اجازه هیچ گونه عملیاتی را در این منطقه نداده و با عاملین این کار برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه به ضعف شورای اسلامی و شهرداری در امور جاری روزانه در شهر خلخال اشاره و گفت: پروژه‌ها در زمانبندی مقرر اجرایی نشده و اگر موارد مورد مطالبه مردم از سوی دادستانی تا فرصت تعیین شده از سوی شورای اسلامی و شهرداری  عملی نشود، دادستانی در این مورد ورود خواهد کرد.

دادستان خلخال  گفت: همانطور که قبلاً به شهردار خلخال تذکر داده شده،شهرداری نسبت به تکمیل پروژه در حال احداث بهسازی خیابان کمربندی سی متری قدس های این شهر تا هفتم مهرماه باید اقدام کند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی که ما هیچ گونه مشکلی در تامین آب شرب در این شهرستان نداریم مردم شهرها و روستاها از مشکل کم آبی رنج می‌برند.

وی اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در اجرای احکام قضایی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز بر روی کاربری های زراعی ضعیف عمل می‌کند و قادر به اجرای احکام قضایی نیست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha