معاون عمرانی استاندار: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های خراسان شمالی تا ۱۰ مهر پایان یابد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای اقدامات مربوط به ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان باید سرعت گیرد و تا ۱۰ مهرماه به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی عصر یکشنبه در نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح استان اظهار داشت: ایمن سازی مدارس، شامل ایمن سازی آموزشی و فیزیکی است که باید برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان اجرایی شود و حداکثر تا ۱۰ مهرماه امسال به انجام برسد.

وی تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان باید لیست مدارس حاشیه راه ها را به موقع در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دهد تا برای اجرای طرح ایمنی سازی برنامه ریزی درستی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین بر سرعت دادن اقدامات مربوط به ایمن سازی معابر شهری برای تردد دانش آموزان و آمادگی برای بازگشایی مدارس در مهرماه تاکید کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این نشست گفت: طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در هفت مدرسه حاشیه جاده های استان اجرا شده است و اجرای این طرح در ۱۰ مدرسه دیگر در دست انجام است.

محمد مشتری اظهار داشت: ایمن سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی هم شامل ارائه آموزش و تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان می شود.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۹۰ مدرسه خراسان شمالی در حاشیه جاده های استان واقع شده است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود از اعزام پنج تیم خدمات رسان به زائران اربعین به مرز مهران خبر داد و افزود: این تیم ها در قالب پنج وسیله نقلیه به مرز مهران اعزام شدند.

مشتری انتقال زائران اربعین حسینی به مرز کشور عراق با استفاده از ۵۰ دستگاه اتوبوس و تامین ناوگان باری برای جابه جایی اقلام موکب داران را از دیگر اقدامات برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی عنوان کرد. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این اداره کل آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و برگزاری همایش پیاده روی است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha