مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد/ چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیم‌ها خوش‌یمن است؟

تهران- ایرنا- عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: ریکاردو ساپینتو با عملکرد خوبی که استقلال در بازی با نساجی مازندران به اجرا گذاشت، جواب منتقدانش را داد و با ممارست و تکرار برنامه‌های خود در طول تمرینات به هدف مدنظرش رسید.

محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال یک چهره کاملا فوتبالی و شناخته شده در بین هواداران این تیم است؛ او سال‌ها پیش از این در پیشانی خط حمله آبی‌پوشان به میدان می‌رفت و گل‌های خاطره‌انگیزی را به ثمر رساند.

مهاجم مورد علاقه زنده‌یاد ناصر حجازی در دهه ۷۰، حالا به عضویت هیئت مدیره درآمده است تا تجربیات خود را این بار در کسوتی دیگر به استقلال منتقل کند.

مومنی امروز(یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا مصاحبه مفصلی درباره شرایط این روزهای استقلال انجام داد که متن آن از حضورتان خواهد گذشت.

آیا محمد مومنی به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از عملکرد تیمش در بازی با نساجی مازندران رضایت دارد؟

شکی نیست که استقلال نمایش شکوهمند و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و در طول بازی حاکم مطلق توپ و میدان بود؛ سه گل زد و بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت و این نشان می‌دهد مجموعه تیم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد. البته باید به حمید مطهری تبریک گفت. جسارت او در بازی با استقلال ستودنی بود. همه تیم‌ها فوتبال بازی می‌کنند اما نوع و تاکتیک آنها متفاوت است اما سرمربی نساجی در بازی با استقلال به بازی بسته و تدافعی روی نیاورد بلکه فوتبال بازی کرد که سزاوار ستایش است.

مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد/ چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیم‌ها خوش‌یمن است؟

استقلال هفته‌ای دوگانه را پشت سر گذاشت؛ در بازی با پیکان هواداران منتقد ساپینتو بوده و نسبت به آینده استقلال ابراز نگرانی کردند اما در بازی با نساجی مازندران همه چیز برعکس شد.

استقلال تحت فشار بود اما در همان بازی با پیکان فوتبال خوبی را به اجرا گذاشت اما توپ‌هایش تبدیل به گل نشد. ما خلق موقعیت داشتیم اما وقتی به گل نرسیدیم انتقاداتی مطرح شد که با واقعیت همخوانی نداشت. تاکتیک ساپینتو در بازی با نساجی همان تاکتیک گذشته بود اما در این بازی جواب داد،؛ او با ممارست و تکرار برنامه‌های خود در طول تمرینات به هدفی که داشت رسید.

این روند ادامه خواهد داشت؟

اول اینکه اعتماد به نفس بازیکنان به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است، حالا آنها با خیلی راحت و اطمینان بیشتر پا به زمین مسابقه خواهند گذاشت و این به رشد تیم کمک خواهد کرد. دوم اینکه استقلال کار خود را دنبال خواهد کرد. نگرانی ما بابت تعطیلات لیگ برتر در بهترین شرایط استقلال است؛ زمانی که تیم به هارمونی لازم رسیده لیگ تعطیل شد. این یک سکته است اما چاره‌ای نیست، استقلال هنوز جای پیشرفت دارد. تفکرات ساپینتو هنوز به طور صددرصد در استقلال پیاده نشده است. او مقابل نساجی کار بزرگی کرد!

مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد/ چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیم‌ها خوش‌یمن است؟

منظورتان از کار بزرگ چیست؟

جواب منتقدان خود را داد. برخی از رقبا دقت کنید برخی از رقبا با الفاظ ناشایست درباره سرمربی استقلال حرف زدند که زیبنده نیست. باید احترام گذاشتن را یاد بگیریم، باید یاد بگیریم توهین نکنیم، باید یاد بگیریم هر جمله‌ای را به کار نبریم، هر مربی روش کار خود را دارد و برای تهییج بازیکنان تیمش از حربه‌های مختلف استفاده می‌کند. این زشت است که علیه او حرف بزنیم.

چالشی نیز میان ساپینتو و پیشکسوتان استقلال شکل گرفت، حتما از این موضوع باخبر هستید.

اگر پیشکسوت استقلال حرفی می‌زند از سر دلسوزی است. آنها دلشان برای تیم می‌سوزد و به دنبال پیشرفت و موفقیت تیم هستند. پیشکسوتان در جامعه با بردهای استقلال سرشان را بالا می‌گیرند و می‌خواهند تیمی که در آن جوانی‌شان را سپری کردند، روی نوار پیرزوی گام بردارد تا سرشان را بالا بگیرند اما این عزیزان می‌دانند و درک می‌کنند که فوتبال با چالش‌هایی روبروست و گاهی اوقات شانس با تیم یار نیست. مترجم نیز باید طور حرف‌ها را ترجمه کند که برای کسی پرسشی پیش نیاد اما این را بدانید پیشکسوتان همیشه بازوان باشگاه هستند و خواهند بود.

هیئت مدیره باشگاه استقلال از عملکرد مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال رضایت دارد؟

او در این مدت تلاش خود را برای کامیابی استقلال به عنوان مدیری شایسته و تحولگرا انجام داده و از بام تا شام وقت خود را معطوف به استقلال کرده است تا این باشگاه به بهترین شکل ممکن اداره شود. من به عنوان عضوی از هیئت مدیره باشگاه استقلال به تلاش‌های او دست مریزاد می‌گویم. عملکرد او در فصل نقل و انتقالات خوب بود و تیمی مقتدر بست. شاید از آجورلو یک ایراد بگیرند که چرا حرف نمی‌زند اما فلسفه مدیریت او این است که به جای حرف زدن و مصاحبه کردن، کارش را انجام دهد، فصل گذشته نیز همین روش را داشت و توانست استقلال را به موفقیت برساند.

مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد/ چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیم‌ها خوش‌یمن است؟

در دو هفته اخیر استقلالی‌ها از سوت‌های داوری‌ ناراضی و بر این باور هستند اشتباهات داوری به سود تیمی خاص است؛ آیا به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال این موضوع را قبول دارید؟

بهترین داوران مردم هستند. نمی‌توان برای این مردم دوگانه رفتار کرد؛ دوگانه رفتار کردن نه از لحاظ اعتقادی درست است نه از لحاظ انسانی و با این روش هیچ پیشرفتی در جامعه شکل نمی‌گیرد. دوگانگی فقط در جامعه چنددستگی ایجاد می‌کند. ما می‌گوییم اشتباهات داوری که به ضرر استقلال و به سود تیمی خاص است، غیر عمدی است اما این غیر عمدی بودن در جامعه تاثیر منفی دارد! این اتفاقات باعث می‌شود امتیاز از دست بدهیم و تیمی خاص سود کند. در فوتبال دنیا از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین تیم به یک واژه دلخوش هستند و آن عدالت است که باعث می‌شود حق هیچ تیمی پایمال نشود، عدالت اجرا می‌شود. نباید عدالت زیر سوال برود.

مردم قضاوت می‌کنند و نباید برای آنها این ذهنیت به وجود آید که جریانی در حال شکل گیری است. داوران وظیفه سختی دارند و باید حواسشان جمع باشد، هر کس حق دارد سوال بپرسد و نباید برای اینکه یک تیم و هوادارانش راضی باشند، حتی یک نفر ناراضی باشد. چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیمها خوش‌یمن است؟ چه اتفاقی در بازی قبلی استقلال افتاد؟ در همین بازی با پیکان پنالتی دقیقه ۲ گرفته نشد، برای من نیز این پرسش مطرح می‌شود و دوست دارم یکی به آن جواب بدهد. اگر قانون است باید برای همه یکسان باشد، ما مقابل قانون، گردنمان از مو باریک‌تر است و سر تعظیم فرود می‌آوریم ولی اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داده، خوب نیست.

هواداران استقلال نگران دربی هستند. آنها بر این باورند که با توجه به داوری‌های اخیر بهتر است یک داور خارجی این مسابقه را سوت بزند.

ما نگران دربی نیسیتم. بازیکنان و مربی بزرگی داریم که باتجربه هستند و در زمین مسابقه کاری می‌کنند که حقشان را بگیرند. از حق خودمان دفاع می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد اتفاقات فوتبالی از بیرون به ما ضربه بزند!

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha